men om man får för lite pengar kan man då tacka nej till pengarna o få likadan bil istället?
Inte så kul ifall du kanske skulle äga vi säger en riktigt,riktigt pedantskött M5 e39 full historik, nyskick, låga mil. värd ungefär 200k. Så blir du erbjuden det billigaste liket försäkringsbolaget kan hitta på blocket som kanske kostar 120k.
har för mig man är inte tvungen tacka ja till vilken bil som helst. man kan kräva bilen man ska få ska vara samma skick o ha samma utrusning osv... annars låter d ju helt dumt !!
har för mig man är inte tvungen tacka ja till vilken bil som helst. man kan kräva bilen man ska få ska vara samma skick o ha samma utrusning osv... annars låter d ju helt dumt !!
man får ingen bil alls av dem. du får pengarna insatt på kontot sen äre bara köpa en ny för de få pengarna du fick.
vissa lättare fall då bilen kan gå och laga kan man välja få en mindre summa och laga bilen sj vilket man sj förlorar pengar på
men de kommer ju aldrig köpa en bil sen ge dig en. för att den har samma värde
De tråkiga är att listpriser är de som gäller..bilen måste vara i dokumenterat extremt bra skick om du ska få något för den Min kompis va inne med sin 540 e39 kombi 14k mil svensksåld full utrustad han fick ett bud då de va en gammal bil en 99 så tyckte ha att 30k skulle vara ett väldigt bra pris för den bilen sen sa vi te honom att kolla blocket och försöka hitta en 540 i det skicket å mil för under 80k...Men dom har som sagt sina listor
Skillnaden är ju om man säljer på blocket så får man hela vinsten själv.. säljer man till firma enl listpris så ska ju bilfirman oxå tjäna pengar på affären, så det blir lite fel att jämföra. Sen kanske säljaren säljer den enl ett *blocket* pris för att få igen pengarna. Dom pengarna ska ju räcka till ev garanti rep osv.
ringde försäkringsbolaget o frågade hur dom gör med värderingen o enligt han så ska värderingkillen kolla efter en lik värdig bil o då utgår dom från blockets priser skulle ialf få ett svar idag eller imorn