3868
Sök

Krockad bmw 540 värdering??

79 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
krockade min 540 föra helgen undrar va försäkringen kommer värdera den till de e ingen tala om att laga de pge skadora är för höga

mil ca 24
max utrustad
import
va tror ni ??

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 november 2010

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

79 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
dom kan inte bara gå på http://www.teknikensvarld.se/bilpriser/ då är min bil värd ca 36000 o på blocket finns dett inte många 540 m-paket o dom som finns ligger runt 70-80.00

Muttley
7 november 2010
säg de till försäkringbolaget då.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 november 2010
SECRET skrev:
dom kan inte bara gå på http://www.teknikensvarld.se/bilpriser/ då är min bil värd ca 36000 o på blocket finns dett inte många 540 m-paket o dom som finns ligger runt 70-80.00

Nej helt rätt, men tänkte det mer som ett riktpris på vad de som bolag kommer erbjuda dig. Sedan kommer priset troligtvis hamna mellan detta listpris och det du i bästa fall "skulle få" vid en teoretisk försäljning.

Kom ihåg att det finns inget som säger att bilarna i annonserna verkligen går för det priset, jag hade kunnat sätta ut en 540i till försäljning för 250.000:- men det betyder inte att jag får sålt den tyvärr. smile

Men stå på dig, chansen är stor att de öppnar med ett skambud!

79 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
får se vad jag får för bud till veckan men dom borde gå efter rikt priset på blocket o kanske då borde dom ge mig ett bud på 60.00

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 november 2010
SECRET skrev:
får se vad jag får för bud till veckan men dom borde gå efter rikt priset på blocket o kanske då borde dom ge mig ett bud på 60.00

Kan nog med en gång säga att de går inte efter blocket utan efter bilbranschens listpris i stil med en bilhandlare, tror du kan vänta dig ett bud på mellan 35-40.000:- till att börja med. Eventuellt lägre.

Game On!
244 Inlägg
7 november 2010
du får hävda att bilen var i fint skick och ovanlig, därav mer värd, möjligtvis att de kan ge dig lite mer kulor

79 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
de e fan pinsamt att äns få sånt skitbud:)

79 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
idioterna som gör försäkringsbedrägerier e det äns lönt för dom när bolagen värderar bil dåligt ??

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 november 2010
SECRET skrev:
de e fan pinsamt att äns få sånt skitbud:)

jepp men grejjer som ska lösas in för skrot = skärp vad de än må vara så varför skulle de ge pengar man kan få en hel lika dan bil för när de ändå bara ska krossa den?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 november 2010
SECRET skrev:
idioterna som gör försäkringsbedrägerier e det äns lönt för dom när bolagen värderar bil dåligt ??

En teori är att bilen de äger på ett eller annat vis är i för dåligt skick för att få sålt till fullpris. smile

429 Inlägg
7 november 2010
Rquired skrev:
SECRET skrev:

Kan nog med en gång säga att de går inte efter blocket utan efter bilbranschens listpris i stil med en bilhandlare, tror du kan vänta dig ett bud på mellan 35-40.000:- till att börja med. Eventuellt lägre.

När jag krockade min 945 -94 så gick han/hon på försäkringen ut på blocket och kollade vad de låg i för pris där.
Sen så fick vi diskutera fram ett vettigt pris.
Visst det var en gammal bil jag krockade med men tycker att det var bra gjort av försäkringsbolaget att genmföra priser där när det gäller äldre bilar.

79 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Rquired skrev:
SECRET skrev:

En teori är att bilen de äger på ett eller annat vis är i för dåligt skick för att få sålt till fullpris. smile

men man läser i tidnigarna hur dom ett tag eldade upp nya bilar i malmö??

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 november 2010
SECRET skrev:
Rquired skrev:
SECRET skrev:

men man läser i tidnigarna hur dom ett tag eldade upp nya bilar i malmö??

Ok, det får stå för dem själva för hur det går med vinst där har jag ingen aning om. smile

Jonas740: Skönt att höra att det finns undantag men hävdade inte att alla agerar så!

1 319 Inlägg
7 november 2010
jag blev påkörd förut i en sketen golf och fick 23 som inte var värd mer än 12-13. känner några som fått mer än vad de brukar kosta, vid olycka. men de med dyra får för lite. kek :smile

_----------'

414 Inlägg
7 november 2010
En kompis fick ungefär 100000:- mindre än vad bilen igentligen var värd.

Bilen var en Audi A8 4.2q -03 FULLMATAD med ALLT och nyskick (ca 5000 ärliga mil)
Detta var för ett par år sedan, han fick ca 200k för bilen. En liknande a8 med ungefär samma mil gick på minst 100k mer på blocket.
På den tiden fick du en "snik" utrustad A8 3.7 i slitet skick med ungefär 15-20k mil på mätaren med osäker historik för dem pengarna.

Vad jag har märkt så ger försäkringsbolagen mer pengar för skitbilar. Tex så kan Bengt med sin sketna volvo 745 värd max 3-4k, få ut upp emot 20k på försäkringen.

Men när det gäller lite dyrare vagnar så ger dom sämre. Tror att försäkringsbolagen ger extra dåligt på lyxigare, motorstarkare bilar. Även fast din 540 kanske är värd 70k så kan du vänta dej ett skambud på 35k med motiveringen att du kan få en liknande bil för dom pengarna.
(I själva verket så får du en riktigt sliten och runkig 523i 96)

Ljud freak !
928 Inlägg
8 november 2010
De tråkiga är att listpriser är de som gäller..bilen måste vara i dokumenterat extremt bra skick om du ska få något för den sad Min kompis va inne med sin 540 e39 kombi 14k mil svensksåld full utrustad han fick ett bud då de va en gammal bil en 99 så tyckte ha att 30k skulle vara ett väldigt bra pris för den bilen sen sa vi te honom att kolla blocket och försöka hitta en 540 i det skicket å mil för under 80k...Men dom har som sagt sina listor hmm

70 Inlägg
8 november 2010
men om man får för lite pengar kan man då tacka nej till  pengarna o få likadan bil istället?
Senast redigerat av Montana86 (8 november 2010)

Sök