Ja igår så va jag ner till Custom Parts-Service och hämtade mitt ny renoverade topplock och det är tamefan som nytt! Nya cro-moly fjädrar å retiners och cp-s special ventilstyrningar sitter i toppen sedan ska jag montera 7a kamaxlarna oxå givetvis! Frästa ventilsäten och inslipade ventiler, CP-Service göra numera allt själv! Projekt tråden innerhåller just nu 601 bilder
Ja i helgen dök det äntligen upp en solig dag så man kunde va ute och dona med bilen. Monterad ur baksätet samt monterades bakdörrarna bort sedan monterades Rs4 dörrarna på bilen. kul å se förändringar men det är ändå långt kvar känns det som.
Jag har hunnit med å rensa ut allt ur själva bilen och köpt mig en ställning som jag hängt upp karossen i nu och rensat bort allt undertill så att den kan tvättas med het vatten tvätt å sedan blästras
Hämtade hem ställningen från sthlm och sedan målade den eftersom den skall användas utomhus.(johannes kollar så allt sitter fast)
Sedan monterades fästena på karossen sen va vi 4 pers som lyfte chassit i en ändå och en fick sätta dit ställningen. det va rätt så lätt Sen rensade jag bilen under till i från tank, bränslerör och bromsrör.