3185
Sök

Vad åker man dit för om man sladdar?

Ointresserad.
936 Inlägg
10 november 2010
#21
Billy__bob skrev:
de säger till och med på körskolan att man ska ut och leka av sig på en kväll när det inte finns några bilar, och att man sedan kan köra lugnt och fint när man är ute på vägarna. Alla poliser säger att det är jätte bra tänkt i alla fall.
Det är faktiskt sant. Tro det eller ej, men så sa dom till mig också.

Teabag appreciation club.

Svärmorsdrömmen
63 Inlägg
10 november 2010
#22
I Örebro har dom en förkärlek till att kalla det "onödigt buller" och fakturera för det...

JimboSlusk

629 Inlägg
10 november 2010
#23
Körde sick-sack över en bredväg utanför katrineholm på morgonen när första halkan kom iår, dock så såg jag sedan att det var farbror blå i backspegeln.

Svängde in fort som fan till skolans parkering där jag pluggar och tänkte att nu blir de väll böter.

Men såg polisbilen köra vidara bara som ingenting hade hänt, så beror nog mkt på vem man stöter på.

Mröh

496 Inlägg
10 november 2010
#24
Snitch skrev:
Billy__bob skrev:
de säger till och med på körskolan att man ska ut och leka av sig på en kväll när det inte finns några bilar, och att man sedan kan köra lugnt och fint när man är ute på vägarna. Alla poliser säger att det är jätte bra tänkt i alla fall.
Det är faktiskt sant. Tro det eller ej, men så sa dom till mig också.
ja visst är det så. Till och med alla poliser som jag träffat säger så.


Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
10 november 2010
#25
Det korekta är att man ska få vårdslöshet i trafik (eller grov vårdslösthet)

Dom brukar dok oftast vara snälla när det gäller parkeringsytor med mera. Flera i örebro som fått störande av allmänordning 1000sek.

Beror mycket på humöret på polisen och vad dom känner för.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Muttley
10 november 2010
#26
Manne skrev:
En polare sladdade på allmän väg, han blev av med kortet.

Vid ett annat tillfälle såg snuten när ja sladdade, även det på allmän väg, de fick ja bara en varning för.


Så de är väldigt olika beroende på Polismannen!
Finns ingen som kan svara på din fråga med att rakt svar som gäller för alla.
Sen har de nog mycket beroende på om man åkt dit för något innan. De hjälper till att körkortet åker. Länstyrelsen dömer varje fall för sig med.


Sök