nisse-lasse skrev:
Bensinskallen skrev:
tändning och bränslesystem sitter ihop, tändningen behöver bland annat lastsignal.
Du får helt enkelt rensa bort allt, och sen sätta dit ett "oberoende" tändsystem. Jag har ez118k i min 240, fördelen är ju att det har svänghjulsgivare så man slipper ställa tändningen+knacksensor
Annars får du jaga tag i en fördelare med hallgivare och passande system, kan inte beteckningen på dom dock...
Eller brytarfördelare, men det är ju ett enormt nerbyte...
det är väll det som sitter orginal på 940? är i allafall en rotor som sitter på kamaxeln och fördelar till stiften.
Nix dom med sprut har EZ116K som samarbetar med LH, delar bl.a flera givare.
EZ118K är ett fristående system, som inte har i närheten samma kabelhärva, vilket innebär att du får byta all el i bilen.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!