3458
Sök

Bästa bilen för ljudbygge?

134 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Vad tycker du är den bästa bilen för ljud bygge?

226 Inlägg
11 november 2010
Chevrolet Tahoe

145 744 782 965 V50

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 november 2010
Beror på, vad för ljudbygge och hur mycket jobb är du villig att lägga ner? Saab 900ng/9-3og verkar fungera bra både för SQ och dB. Panda ännu bättre för dB & VW New Beetle för SQ.
Senast redigerat av ChriZtoffer (11 november 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 851 Inlägg
11 november 2010
finns ingen bästa bil, ingen sämsta heller. Allt beror på hur duktig man själv är på att bygga ljud och vad för utmaningar man söker.

226 Inlägg
11 november 2010
Precis. Volym Hertz stumhet på bilen, Allt möjligt spelar in för ljudkvalite, dB mm.

145 744 782 965 V50

Db-njutare
246 Inlägg
11 november 2010
ChriZtoffer skrev:
Beror på, vad för ljudbygge och hur mycket jobb är du villig att lägga ner? Saab 900ng/9-3og verkar fungera bra både för SQ och dB. Panda ännu bättre för dB & VW New Beetle för SQ.

Panda får man inte tävla med i 8k klassen. Synd om nån ser att dom är bra att bygga i och tänkt tävla i den klassen och när dom kommer till tävlingen får den inte vara med:P

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!

6 851 Inlägg
11 november 2010
SimonLandin skrev:
ChriZtoffer skrev:

Panda får man inte tävla med i 8k klassen. Synd om nån ser att dom är bra att bygga i och tänkt tävla i den klassen och när dom kommer till tävlingen får den inte vara med:P

Varför är det synd? är man så intresserad av att byga en dB bil så BÖR man FÖRST kolla upp reglerna, då är det alla regler ink. vad fö bilar man inte får tävla med i repektive klass.
Så har man byggt en bil utan att först kollat om denna bil är godkännd i den klassen man tänker ställa upp i så, SKYLL DEJ SJÄLV.

4 693 Inlägg
11 november 2010
Panda och CRX är ju kända db bilar

Booyakasha!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 november 2010
Softis skrev:
Panda och CRX är ju Ökända db bilar

Rättat

Och snart är Renault R4 lika ökänd big_smile
Senast redigerat av Lonefox (11 november 2010)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

4 693 Inlägg
11 november 2010
Lonefox skrev:
Softis skrev:
Panda och CRX är ju Ökända db bilar

Rättat

Och snart är Renault R4 lika ökänd big_smile

Är inte ökänd när det är att något är känt av en dålig anledningt tex Jack the Ripper osv?

Booyakasha!

134 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
SimonLandin skrev:
ChriZtoffer skrev:

Varför är det synd? är man så intresserad av att byga en dB bil så BÖR man FÖRST kolla upp reglerna, då är det alla regler ink. vad fö bilar man inte får tävla med i repektive klass.
Så har man byggt en bil utan att först kollat om denna bil är godkännd i den klassen man tänker ställa upp i så, SKYLL DEJ SJÄLV.

Jag hade inte tänkt tävla eller något sånt ,  vill bara ha ett cleant ljud i bilen ! smile)

Db-njutare
246 Inlägg
11 november 2010
Softis skrev:

jo klart dom är det men inte i 8k klassen för då får man inte ha panda eller crx enligt reglerna iaf

Hjultomte
1 500 Inlägg
11 november 2010
SimonLandin skrev:
Softis skrev:

jo klart dom är det men inte i 8k klassen för då får man inte ha panda eller crx enligt reglerna iaf

Varför?? presterar dom för bra??

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

19 Inlägg
11 november 2010
Små biler som VW golf eller liknende er lette å bygge i.

Db-njutare
246 Inlägg
11 november 2010
TooS skrev:
SimonLandin skrev:
Softis skrev:

Jag vet inte? står så i reglerna iaf:P

Hjultomte
1 500 Inlägg
11 november 2010
SimonLandin skrev:
TooS skrev:
SimonLandin skrev:

Jo de har jag också sett men Ville också veta varför big_smile så tänkte du eller någon visste. smile

Men men 8k klassen med allt inräknat ska vara inköpspris var?? Samt vad är det som ska räknas på?
Jag ligger runt 8k med min häck men tja vissa saker har 4 år på nacken eller begagnat tongue

Lite off där men tja..

Förslag till bil som inte ska tävlas är väll en trevlig kärra??
Sen är det väll bara och modifiera lite big_smile
Senast redigerat av TooS (11 november 2010)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Db-njutare
246 Inlägg
11 november 2010
TooS skrev:
SimonLandin skrev:
TooS skrev:

Jo de har jag också sett men Ville också veta varför big_smile så tänkte du eller någon visste. smile

Men men 8k klassen med allt inräknat ska vara inköpspris var?? Samt vad är det som ska räknas på?
Jag ligger runt 8k med min häck men tja vissa saker har 4 år på nacken eller begagnat tongue

Lite off där men tja..

Man räknar basar och slutsteg. Det får inte kosta mer än 8000kr nytt. om man har beggade grejer så äre nypris som gäller ändå. Jag är uppe i 6,5k nu och spelar 143 utan isolering eller tätning och med ett halvkasst batteri:)

4 693 Inlägg
11 november 2010
SimonLandin skrev:
TooS skrev:
SimonLandin skrev:

Lite off där men tja..

Man räknar basar och slutsteg. Det får inte kosta mer än 8000kr nytt. om man har beggade grejer så äre nypris som gäller ändå. Jag är uppe i 6,5k nu och spelar 143 utan isolering eller tätning och med ett halvkasst batteri:)

Inte mycket mindre än vad jag spelar med steg och bas för 28k, hehe roll

Booyakasha!

Db-njutare
246 Inlägg
11 november 2010
Softis skrev:
SimonLandin skrev:
TooS skrev:

Lite off där men tja..

Inte mycket mindre än vad jag spelar med steg och bas för 28k, hehe roll

Jaså?smile sen har ju jag mds så man blir ju ännu mer förvånad:)

Sök