Jag har samma låda med aq basen. Det funkar bra enligt mig. Du måste göra hål diameter'n lite större för att kunna stoppa in basen i den låda (nån mm). Korgen är lite större än dd3512b jag hade i lådan. Jag kör med rockford fosgate t20001bd och AQ basen skrattar åt steget, som ger cirka 2000 rms watt. Basen behöver ganska omfattande inspelnings tid innan den exploderar i vrede (Stum som fan). Jag tycker dd basen har ett finare ljud karaktär fast aq basen verkar klara av mycker mer kraft från steget. Nyare dd3512 vet inte jag hur den mäter sig mot AQ'n fast de ligger inte i samma prisklass heller. Jag kör mycket hip hop och reggae och inte missnöjd en sekund.
Jag kan konstaterar att ditt steg räcker INTE till! Den är för klen. Vad har du för ström resurser? En extra batteri behövs om du ska körar med den basen.
Länka gära förslag, och återigen tack så jättemycket för svaren
Det är faktist två såna (dd2512) jag ska använda till nästa projekt när plånboken tillåter. Polarn har dd1500 serien som är låter riktigt bra. Annars finns aq med SDC2.5 http://www.audioque.com/aq/?page_id=22 eller värför inte spl dynamics http://www.dbakuten.se/list-cat_id-32296. DD2512 kommer att garanterad fungerar med ditt steg på 2 ohm i.o.m att den levererar 500 rms. Risken är stor att du kommer älska ljudet o vill ger mer kräm på gainet, o då få basen en inte så ren signal och det hela ser inte så bra ut. Jag skulle nog också satsa på ett annat steg om jag ska upgraderar till dd2512 basen.
Fylke! - AQ basen är ganska tungdriven så ditt steg blir för klent. - En bas är inte avstämd,det är lådan som är det. - Om det kommer låta bra är det ingen annan än du själv som kan säga,då "kalle" kan tycka de låter kanon men du tycker de låter bajs. - Lådan KAN användas till basen men om det funkar bra ihop överlåter jag till nån annan å svara på.
Brr! - Ett slutsteg kan inte benämnas som "den" - Behövs ett extra batteri om man kör med en AQ hdc3 bas? - 2512 kommer funka med 500rms säger du? Utveckla gärna dina funderingar!!!!!!!!
Tror dock att jag har bestämt mig. Ringde ner till AVD i Sundsvall igår eftermiddag och hörde lite, de rekommenderade varmt DD 1512 med en enkel 4ohms spole. Det ska tydligen vara ganska ultimat för mitt steg. Dom ringde även Tomas på DD i Sverige och hörde att lådan skulle klinga bra med elementet. Funderar dock på att sälja iväg både basen och lådan (DDLE312) för 2000kr, för att sedan köpa 1512an med en riktigt anpassad låda. Ska ringa ner dit idag igen och höra efter lite.
Har inte så mycket pengar att leka med just nu, så jag letar efter det billigaste alternativet