Tjenare!
Jag har köpt en vinterbil nu och det blev en ford sierra -88. När jag köpte bilen så funkade kup'evärmaren men endast lite lite värme. det var så pass lite att man knappt märkte av det men nu har den slutat helt att blåsa varmt.
Kylaren läcker men jag har beställt en ny kylare till den så den kommer på måndag eller tisdag så ska jag byta den så snabbt som möjligt.
Temperatur mätaren går också upp till normalt så jag misstänker inte att det kan vara termostaten eller vad tror ni?
Kan det vara en säkring som gått till värmepaketet? och var sitter den isåfall? jag har inget säkringsschema alls till bilen. vet inte var jag ska börja kolla någonstans.
bilen har även blivigt överhettad några gånger nu eftersson kylaren har frusigt pga av att den läcker/kallt, och då kokar vattnet i expantionskälet och det blåser fortfarande svinkallt inne i kup'en så jag misstänker inte att det kan vara att jag har dålig vattennivå i expantionskälet iaf.
Kan det vara att pga av att det är ett hål i kylarsystemet enbart? att systemet behöver ett speciellt tryck för att det ska kunna bli varmt?
Är inte så bra på Fords problem så jag hoppas att ni fordkunniga kan denna sak bättre .
Ha en Trevligt Helg och Tack på förhand Mvh Simon