3391
Sök

Glykol "gas" ?!

24 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
När min bil blir varm så kommer det som en tjock rök från värmeregl. i bilen.. Man blir hostig som fasiken och ögon börjar svida som bara den. Inte för festligt direkt. hmm

Vad kan detta vara?

Det luktar ju inte brand på något sätt. Utan mer som brändplast nästan. Svårt att förklara!

Funderar på eftersom jag nyss har bytt vattenpump och fått tömt på vatten och glykol - om det är glykol som ligger och blir varmt på något olämpligt ställe och sen blir till ånga..?

Camilla andersson ! ;)

7 277 Inlägg
3 december 2010
Är det din 740 som du pratar om?

Drar den nå kylarvätska?

24 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Ja det stämmer.
Nej inte nu längre, men pumpen var väldigt dålig så det läckte ju väldigt innan jag bytte den..
Men nu läcker det inte nått längre, men det kan ju självklart ligga var någonstans..

Camilla andersson ! ;)

7 277 Inlägg
3 december 2010
Visst att det kan ligga kvar lite men det borde brännas bort väldigt fort.
Men det brukar bli en tjock vit rök om det är kylarvätska som kommer på något varmt ställe.

Tycker dock inte att det luktar bränd plast om det hmm

24 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Okej..
Ja rökigt de blir de, som en vit dimma.. Men ja har ju stängt av bilen när det har blivit såhär. Har fått slängt mig ur bil för att inte dö av astmaattack.. :p Och då har det gett sig nästan direkt tycker jag..
Jätte knepigt!
Bara en vecka innan detta så åkte ja 26 mil Gbg - Karlstad, och då var det ingenting av detta. De kom efter vattenpumps bytet..

Camilla andersson ! ;)

7 277 Inlägg
3 december 2010
Du är helt säker på att du inte har ett läckage någonstans då?
Men samtidigt borde det försvinna en hel del vatten om det är så pass att det verkligen blir rök också tycker jag...

Handledare
1 481 Inlägg
3 december 2010
Låter mer som överhettade elprylar. Kolla bakom askkoppen om det ryker där.

Elkablar blir det en vit stickande rök av. Den innehåller saltsyra så passa dig för den.......
Senast redigerat av saab_sonett (3 december 2010)

24 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Okej. Ja min första tanke var att det var sterion som börja ge sig.. Så jag drog ut den, men den var i normal temp.. Inte äns för varm eller så..
Ja vatten drar den ju inte längre, så de skulle jag ju ha märkt..

Camilla andersson ! ;)

24 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Ja stickande kan man ju kalla den! De svider så brutalt i ögonen, innan man äns märker att det börjar rycka. Det kanske har nått med reglaget till värmen att göra ? eftersom jag tycker att det rycker därifrån..

Camilla andersson ! ;)

huh?
10 427 Inlägg
Handledare
1 481 Inlägg
4 december 2010
mmiliss skrev:
Ja stickande kan man ju kalla den! De svider så brutalt i ögonen, innan man äns märker att det börjar rycka. Det kanske har nått med reglaget till värmen att göra ? eftersom jag tycker att det rycker därifrån..

Du har en elcentral bakom askkoppen. Som jag skrev förut, kolla där. Röken kan nog se ut att komma från värmereglagen

Sök