2709
Sök

Växlarna går bara i när bilen är avstängd`?

3 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Hej!

Är ny på forumet, en kompis tipsa mig om forumet big_smile

Nu till det tråkiga, min bil var inne på service för den körde bara på 3 cylindrar, avgaslampan hade börjat lysa. Fick bilen i onsdags, och i helgen när jag skulle använda bilen så får jag inte ''i'' växlarna, bara när bilen är avstängd fungerar det perfekt, annars är det stop och inte ens med våld fungerar längre.

Bilen är en Golf 4 105hk  -01

Köpte bilen i somras, är det bättre att fixa problemet och sälja den? behöver lite goa råd!

//Maliiiin
Senast redigerat av maliiiin (6 december 2010)

7 394 Inlägg
6 december 2010
kopplingen har gett upp,, ev kan kopplingscylindern gett upp,, hur känns pedalen?? är den stum mjuk,, eller lagom??

3 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Pedalen känns stum, saken är att bilmeken jag känner testade bilen själv från 1 till 2an i rullande fart eftersom min pojkvän tycker i alls den går i, man får testa 1-3 ggr för att den ens ska gå i, men nu går den inte i alls! jag har blocket beg försäkring, täcker växellådan, skall man höra av sig till dom?

7 394 Inlägg
6 december 2010
maliiiin skrev:
Pedalen känns stum, saken är att bilmeken jag känner testade bilen själv från 1 till 2an i rullande fart eftersom min pojkvän tycker i alls den går i, man får testa 1-3 ggr för att den ens ska gå i, men nu går den inte i alls! jag har blocket beg försäkring, täcker växellådan, skall man höra av sig till dom?

jag tycker det, pga att det inte fungerar som det ska,, då den uppernbarligen inte kopplar ur
Senast redigerat av granadadr (6 december 2010)

3 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Tack jag får höra av mig och se vad dom säger!

får hoppas på det bästa smile

Kicker
163 Inlägg
6 december 2010
Har den slirat på kopplingen innan ? Annars kanske det räcker att lufta kopplingen eller byta kopplingscylinder

See you sideways!!

100 Inlägg
6 december 2010
Vad händer om du startar med växel i och kopplingen nere?

Sök