2144
Sök

Volvo 850, motorn dör..

3 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Tjabba

Jag har en Volvo 850 GLT -92 och ibland så kan den dö helt plötsligt när man kör den sen så kan man starta den igen, och ibland så startar den inte direkt utan det tar ett tag..

Jag har kollat felkoder och jag får fram felkod A6 3-1-4 "Signal från kamaxelns positionsgivare saknas"

Sen har jag kollat runt på internet och inte fått nåt riktigt bra svar då får vissa funkar det och vissa inte.

Har ni några tips eller är det bara köpa ny och sen testa och hoppas på det bästa eller finns det nåt annat jag kan testa med först eller dylikt? smile

8 252 Inlägg
6 december 2010
Den sätter inte felkoden för skojs skull och när signalen från den givaren försvinner lägger den ju av. Så det är inte så mycket mer att göra än att sätta dit en annan. Och eftersom den inte verkar vara helt trasig så kan det vara väldigt svårt att mäta upp den. Har man en jäkla otur så kan det bero på en dålig skarv i kabelstammen, men det är väldigt sällsynt

35 Inlägg
6 december 2010
Mycket riktigt kamaxelgivare! Jag hade samma problem jag bytte den å då började den fungera. Trodde de var bränslepumpsrelä först eller bränslepump eller lamdason för lampan lyste för lamdan.. men icke bytte allt, sen kamaxelgivare då slutade lampan lysa smile
Lyser din lamdasonlampa också ??
kamaxelgivaren är hur enkel som helst att byta.

3 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
OKej okej, tackar smile

Lambdasonden är bytt ganska nyligen så den lyser inte :p
Ja kamaxelgivaren är väldigt lätt att byta så det blir nog att köpa en sån och se om det löser sig smile

tackar smile

35 Inlägg
6 december 2010
Okej jag bytte lambdasonen och sen trodde jag att det vara okej med den där lampan men de va de inte började lysa igen efter typ en månad så byte jag kamaxelgivare då slocknade den igen och har varit slocknad i ett år nu smile

Sök