Byt kolvar, byt stakar, byt alla lager och bultar till ve och kamen. et är en svaget om du ska turbokonvertera b23 familjens motorer. pec om du ska ha den snurran . Sen efter bytet behöver du inte tänka på det mera
vad jag vet så är B23et motorn smidd rätt i genom står pall för minst 350hk där imot b230ET är skrot
Update igen. och som det ser ut blir det även den sista då inget vidare intresse visats för tråden.
Iaf, Jon har vart här i veckan och han har hjälpt till och filar lite på insuget och toppen!
Jämnförelse bild. till vänster är allt gjutskägg och gjut kanter portslipade höger original
Slipat upp insugskanalerna så dom är släta och fina, inga gjutkanter eller så
Polerade även upp lagerbanorna och knockarna på A-kammen och monterade den!
Såhär blev det efter ganska många timmars slipande.. inga gjutkanter finns kvar alls. efter detta blästrande vi insuget och lackade det med silver färg vart super bra!!
haha senast jag var i garaget var det -16 grader. går det att lacka aluminium? tänkte ifall man skulle lacka insuget istället.. det blir ju aldrig varmt så borde ju funka med vilken färg som helst?
haha senast jag var i garaget var det -16 grader. går det att lacka aluminium? tänkte ifall man skulle lacka insuget istället.. det blir ju aldrig varmt så borde ju funka med vilken färg som helst?
Finns färg anpassad för alu!
Mog1 hut gjorde du när du tog bort spridarna och fuelrailen? bara slet los allt? mina sitter som berget
haha senast jag var i garaget var det -16 grader. går det att lacka aluminium? tänkte ifall man skulle lacka insuget istället.. det blir ju aldrig varmt så borde ju funka med vilken färg som helst?
Finns färg anpassad för alu!
Mog1 hut gjorde du när du tog bort spridarna och fuelrailen? bara slet los allt? mina sitter som berget
Det är bara ta i.. dom sitter bara fast med gummitätningar.. har dom suttit länge kan dom ha blivit lite skitiga å så därför det sitter..