Ska man ha en bil som är billig/enkel att hålla på med så ta en med så lite elektronik som möjligt, av alla bilar jag haft som bruksbilar så har jag varit mest nöjd med mina volvo 240 1983. Största som hände på 5år var att kamremmen kuggade, 600kr delar+jobb på en enklare verkstad så var den igång igen. Det enda problemet jag hade med den var stölder att nån moppeunge knäckte tanklocken (slutade med låsbara tanklock efter ett par ggr) och slangade ur bensinen ur den lite då och då, och mina vita blinkersglas/orangea lampor försvann ett par/tre ggr/år var billigare med vita glas än orangea så, det mest krångliga var att hitta nya skruvar till blinkersen på skroten. Skulle tro stölderna var den största utgiftsposten på reservdelar.
W123 som någon sa rekommenderar jag inte om man ska åka på vintern, de rostar nåt så grymt.
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.