2696
Sök

Vilken bil strular minst

38 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
#1
Jag tänker köpa bil för runt 15 000 och hade tänkt mig någon av dessa.

Volvo 850 eller v40
Audi 80
Opel Vectra
Toyota Carina

Jag undrar nu vilken av dessa bilar som kommer att strula minst i ett lite längre lopp. Vill gärna ha reda på lite viktig fakta om de olika modellerna typ hur ofta kamrem ska bytas om någon har stora problem med rost osv.

Mvh Pizzabud1 cool


Arg Snickare
875 Inlägg
8 december 2010
#2
v40 är  väl den bilen som är nyast. men jag skulle nog satsa på en 850 eller en s70/v70. lätt att fixa om något skulle gå sönder och inte så dyrt.

396 Inlägg
8 december 2010
#3
köp den tråkigaste japanska bilen du kan hitta.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
8 december 2010
#4
Toyota Carina (om du syftar på Carina 2?) ställer sällan till med problem och är dessutom riktigt rolig att köra då Carina i grund och botten är en förklädd Celica.

Vägegenskaperna är vassa med sportig fjädring och lätt understyrd balans. Motorn är både björnstark och snål på bensin smile

Rost förekommer främst i skärmar och nederkanten på dörrarna.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Evildan
8 december 2010
#5
IceEyes skrev:
Toyota Carina (om du syftar på Carina 2?) ställer sällan till med problem och är dessutom riktigt rolig att köra då Carina i grund och botten är en förklädd Celica.

Vägegenskaperna är vassa med sportig fjädring och lätt understyrd balans. Motorn är både björnstark och snål på bensin smile

Rost förekommer främst i skärmar och nederkanten på dörrarna.

Håller till fullo med...klockren slitstark transport.
Carina 2 är helt klart att föredra framför den engelskbyggda Carina e.

38 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#6
okej, någon som vill visa på bild eller förklara skillnaden på carina eller carina 2?


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
9 december 2010
#7
pizzabud1 skrev:
okej, någon som vill visa på bild eller förklara skillnaden på carina eller carina 2?

Carina 2 tillverkades mellan 1988 och 1992 medans efterföljaren Carina E tillverkades från 1992 till 1998.

E i modellnamnet står för Europa vilket innebär att bilarna är anpassad för Europa. Carina E från 1993 och framåt tillverkades i England, 92:orna tillverkades i Japan.

Carina 2 såldes bara som femdörrars halvkombi medans Carina E fanns som halvkombi, sedan och renodlad kombi.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

345 Inlägg
9 december 2010
#8
Toyota Altessa (punkt)

Supra Club Sweden

4 637 Inlägg
9 december 2010
#9
Carina, de andra altenativen kommer låångt efter. Faktiskt.
De ser dessutom okej ut och sköter du om den vettigt den så behöver du inte vara rädd för rostskyddet.
KÖP!
Senast redigerat av EmilHammarlund (9 december 2010)

Tvivlare
2 266 Inlägg
9 december 2010
#10
av dom fyra hade jag valt mellan åpeln och toyotan. Ingen av volvobilarna är speciellt bra sen har jag själv lite agg mot audi så därför hade jag valt bort dom. (audin har även k-jetronic sprut som kan va lite klöddigt?)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 december 2010
#11
det blir lätt toyotan dårå för dom är kända för att inte krångla maskinelt det är rosten som äter upp dom

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Trucker
2 710 Inlägg
10 december 2010
#12
Lånar tråden om det går bra..

Undrar vad skillanden mellan Volvo 850/854 är ?? O allt det här med GL Gle O GLT .. ??
Kollat upp nåra o fastnat för 170hästarna, gärna med automat. Ngt att ha ? Dricker dom mkt ?

Tips o råd tack
Mvh

Fart missbrukare

88 Inlägg
10 december 2010
#13
Kan dra lite erfarenheter. Har en kompis som hade en carina 2 och en annan kompis som har en 850 glt med automat..
Om man frågar vem som är mest nöjd av dom två ??

Han med toyotan faktiskt. Den gick å gick när den bara blev servad som folk.
Den 850 ?? den skulle man ha köpt. Han har bytt nästintill allt..
Motorkuddar, halva framvagn, nu sist va det lådan som gick åt h-e

Trucker
2 710 Inlägg
10 december 2010
#14
Skillnad på hållbar o rolig/bekväm..

Fart missbrukare

88 Inlägg
10 december 2010
#15
Jo förvisso. Men det är väldigt svårt att få en väldigt bra bil.
Antingen är det roligt att köra den eller så är det roligt att åka dom.
Men en toyota från tidigt 90 tal är inte så dumma faktiskt.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
10 december 2010
#16
Opeln och Volvon hade gått ut för mig.
Speciellt opeln.

Jag skulle köpt en Toyota Carina. Det finns ju en anledning varför alla dom bilarna är så jävlans populära i mellanöstern. Och det är inte för dom är snygga.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 230 Inlägg
10 december 2010
#17
carinan lätt smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Trucker
2 710 Inlägg
10 december 2010
#18
Thunderbird88 skrev:
Opeln och Volvon hade gått ut för mig.
Speciellt opeln.

Jag skulle köpt en Toyota Carina. Det finns ju en anledning varför alla dom bilarna är så jävlans populära i mellanöstern. Och det är inte för dom är snygga.

I Mellanöstern/Afrika misshandlas bilarna bra hårt iomed deras vägar o körstil, sen att dom servas 2 ggr under livlängden räknar vi ej med.. o de är just det det handlar om.

Hur många S60 skulle klara den miljön? Eller 9-3 ?
Volvo 740 är känd för sin hållbarhet i Svrige/Europa. Varför inte lika gärna i Mellanöstern eller Afrika?

Jadu..
Finns en förklaring bakom allt smile

Fart missbrukare

38 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
#19
Det låter som om Carinan är väldigt bra men är det samma för alla asiatiska bilar? att de håller väldigt bra maskinellt eller det enbart Carinan?


1 327 Inlägg
10 december 2010
#20
Jag gissar på att Toyotan är minst strul med.

Opel Vectra kan gå bra med men då är det ju täta kamremsbyten och rostproblem.



Sök