9 december 2010
Trådstartare
Hejsan!
Jag har då en w124 230e -88 och har 3 olika frågor,börjar med den lättaste.
Fråga 1: Vad kan en motorhuv väga och vad är måtten på en sån?
Fråga 2: Min bil har Abs systemet och det är så att när jag körde den (innan den ställdes bort för topprenovering) så lyser abs lampan och när jag tryckte på bromsen så vibrera pedalen direkt som om abs:en börja arbeta direkt,det var ju asfalt ute så det fanns ju ingen som helst halka ute.
Fråga 3: När jag också i samband körde bilen,bogserades eller nått dylikt så kom det en snabbt "gnisslande" ljud från vänster fram. ( ungefär samma läte som 2 metallbitar som gned mot varandra,eller ett läte som liknar ett fjäderbensstag som klappar) Det kom också bara i gupp... annars var det tyst.
Testat: Jag har ryckt i hjulet åt alla olika håll,gungat på vänster fram men inget ljud lyckas jag få fram.
Har öppnat motorhuven och kollat där fästet till fjäderbensstaget sitter men det klappar inte i samband när jag gungar bilen eller puttar bilen fram och tillbaka. Har jag testat på fel sätt?
Tips och svar vore toppen!
Tack på förhand.
Mvh Elin
PS: Om jag har postat nått här som är på fel tråd så skriv gärna det för jag har inte postat så mycke om frågor i "generell felsökning" och vet itne vart ämnerna ska vara riktigt. DS
¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare