3338
Sök

Rutorna fryser på insidan, varför? Volvo V40 Greyline -02

176 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
Någon som vet varför rutorna fryser på min kompis V40 på insidan ?

Jag har aldrig varit med om de på någon bil .............. Den står ute men
de ska väl inte ha någon betydelse.

5 198 Inlägg
12 december 2010
Fukt,,,,,

176 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
gamlingen skrev:
Fukt,,,,,

Ska säga åt han o köpa en " TORRBOLL "

453 Inlägg
12 december 2010
Min mamma hade en v40 kombi en gång, samma grej där, fast hon fick riktigt riktigt tjock is på alla rutorna inne i bilen och massa is överallt och det var ändå när dom var ganska nya och den var väldigt fin när vi köpte den men, dom sa inget om fukten tyvär!! men det märkte vi ju sen när det var mer is inne i  bilen än utanpå....

Så säg till att han tar tag i det där snabbt innan det blir värre!

Muttley
12 december 2010
torrboll lär inte räcka.

4 767 Inlägg
12 december 2010
Antingen så släpar ni in enorma mängder snö i bilen varje gång ni går in i den så att mattorna i bilen är dyngblöta, eller så kanske ni har en läcka i värmepaketet eller så..

Ställ bilen i varmgarage med fönstrena lite öppna, och ställ in en kupévärmare och låt det stå några dagar.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

4 767 Inlägg
12 december 2010
Redigerade din rubrik också, vänligen läs igenom reglerna för rubriker.

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 298 Inlägg
12 december 2010
Mycket riktigt handlar det om fukt. Råkade ut för rejäl fukt i min gamla Mazda jag hade för ett tag sen. En gummilist runt bagageluckan var trasig varpå den släppte in vatten som rann rakt ner i reservhjulsbaljan och fyllde den halvvägs upp för gamla ägaren. När jag tog över den så började jag självklart med att tömma baljan med en smidig gummiplugg undertill och tog ut bagagemattor och dylikt och hängde på tork. Dubbla torrbollar, kupévärmare och öppna rutor i garage en vecka gjorde susen!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Smålänning
7 887 Inlägg
12 december 2010
Kör en bra sväng med full värme på så torkar bilen ur hyfsat. Antar att han mest kör korta sträckor?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök