Du får ursäkta Mika, jag hyllar och försöker alltid följa det som ibland kallas för Voltaires princip "Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem" - men detta är ett internetforum där sidans innehåll bestäms av dess ägare.
Jag respekterar alla som gör ett ärligt försök att bete sig här på forumet men skriver dom om saker som forumets ägare har bestämt inte hör hemma här så åker man ut förr eller senare. (Observera att detta inte är något förtäckt hot utan en ren reflektion )
Jag lägger mig som sagt var inte i debatten om blogg överhuvudtaget men jag modererar detta forum. Om man som användare inte beter sig efter tillsägelse så blir ni varnade - tex av mig.
Att man i samband med att man lägger fram sina åsikter i denna tråd påpekar att det kommer att gå si eller så för Gorg är helt ok men att börja bygga någon slags politik av sin åsikt hör inte hemma i alla fall i denna tråd.
Lägg fram era åsikter i denna tråd, motivera dom gärna men desto mera någon tjatar om sin åsikt, bygger pamfletter av den, påpekar hur dumma vi är eller hackar på reglerna etc desto mindre latitud kommer att finnas kvar innan vi modererar i tråden eller varnar användare.
Och nej, det är inte ni användare som bestämmer vad som skall avhandlas i denna tråd, det är vi moderatorer. Vilka åsikter ni än har (inom lagens gränser och inom tja..."allmänt hyfs") så respekterar jag dom och har ingen liten svart bok där jag skriver ner sådana som jag skall jävlas med senare. Jag modererar så neutralt som bara möjligt.
Så åter igen: Lägg fram era åsikter, motivera gärna - det är bara bra och ökar förståelsen, men ge er där och låt nästa göra sin röst hörd.
Mika, det jag har skrivit i detta inlägg är inte specifikt riktat mot dig utan är tämligen allmän reflektion.
Göran
Moderator
Alpenretter skrev:
Men är du helt riktig människa, klart vi är kunder !
Utan oss användare, inga reklamintäkter från företagen, inget g.org !
G.orgs existens bygger på dess användare,
dvs VI är dom som bringar intäkter till sajten via "sponsorerna/reklamföretagen".
Du herr H har ofta påvisat en överlägsen attityd mot dom som är denna sajts fundament, dvs oss.
Försök att förstå nu en gång för alla,
g.orgs existens bygger inte på "er" närvaro utan "vår" likadant som
en butiks överlevnad bygger på kunderna närvaro, inte "hyllplockarens" !
Skärpning nu, sluta med dessa stalinist fasoner !
//Mika som snart surnar till på riktigt...