Då va jag tillbaka! Det har varit två dagar i högt tempo som började efter besiktningen igår förmiddags när jag åkte på följande punkter på min 9-3a.
Ojämn bromsverkan bak (0,7 vänster sida, 1,2 höger sida)
Handbroms otillräcklig
Motor oljeläckage (Har bytt kärl nyligen pga felsignaler från nivågivaren kylarvatten, jag har bara tömt vattnet i kärlet rakt ner i motorrummet. När besiktningmannen sedan pillade lite vid skyddsplasten under motorn så fick han vattnet på sig inkl blandat gojs som kommit med åren, kan vara därför jag fick anmärkning
)
Efter jobb fick jag hjälp av Kent i form av att låna en lift samt en del hjälp. Smörjade upp oken bak, gjorde en ordentlig motortvätt, justerade in handbromsen bak på backarna, samt justerade wiren under.
Ett snabbt bromsprov visade att det inte skulle vara några problem för en ny besiktning.
Idag 06:45 stod jag utanför bilprovningen igen och det var inga bekymmer att få den igenom.
Fick även ett roligt sms från posten att jag hade lite grejer att hämta ut!
Nu tycker jag vi går över till bilderna på dessa istället!
Alltid skoj med paket (sålänge man inte tittar på beloppet innan man skriver koden)
Vingen! Riktigt nöjd!
Nämen, detta måste va fel!
Hittade lite skoj under all kartong!
H&R Sänkfjädrar
Monteringssatts fram bromsbelägg
Krängningshämmar stag!
2 bultar att hålla bromsskivorna, allt måste va snyggt när det monteras!
2st tuber drivknutsfett
Styrled vänster sida, vet inte om jag ska beställa hem till höger också?
2st bultsattser spindelleder
2st ABS sensor hållare
2st snygga dekaler som nog ska på sidokjolarna (fram eller bak på kjolarna??)
Det va allt för denna beställningen!
Har även bestämt mig för att sälja 9-3an eftersom jag avvaktar med att äga fler än 1 bil när jag ska börja studera
Annonsen om någon är intresserad:
http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_3_Tu … 11&w=0Tar gärna emot ris och ros angående annonsen också, tror ni den ligger rätt i pris?
MVH
Owla