3294
Sök

Byta generatorrem Nissan sunny n13?

55 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Hej,

Tänkte höra om någon lite snabbt kan säga hur man byter generatorremmen på nissan sunny -91?
Har ingen manual eller liknande, men antar att det inte är allt för komplicerat.
Samt vad som behövs för att göra det, förutom remmen dvs.

Tacksam för svar! smile

"På min tid var inställningen till saker och ting annorlunda. Till exempel så tyckte inte kvinnorna om sex. Ja, det var i alla fall vad de sa åt mig."

614 Inlägg
16 december 2010
Jag har aldrig överhuvudtaget pillat något med just nissan..

Men på alla andra bilar så är ju oftast eller kanske det ända sättet att först släppa på skruven som håller generatorn, på det sättet kan du slakka på remmen genom att du kan flytta generatorn längre fram och då lirka av remmen.

Sen sätt på den nya remmen spänn tillbaka generatorn så att remmen bli lagom spänd och dra fast bulten som håller fast generatorn igen.

Antagligen  lär du klara dig med en vanlig hylssats och spärrhandtag med hylsor med storlekar mellan 10 mm till 15 mm.

Med största sannolikhet lär bulten som håller generatorn vara av storlek 13 mm eller 10 mm.

Om inte nissan köra andra standardstorlekar på sina grejer big_smile

Rybbe

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

55 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
Okej, ungefär så simpelt hade jag föreställt mig tongue Ska ut och kika och testa lite så får vi se hur det går, tack för svaret! big_smile

"På min tid var inställningen till saker och ting annorlunda. Till exempel så tyckte inte kvinnorna om sex. Ja, det var i alla fall vad de sa åt mig."

Sök