2730
Sök

Köpråd toyota supra tt/singel

202 Inlägg
14 januari 2011
Jag har kört flera supror med BPU-trim, samt även min egna med singelturbo.
BPU går faktiskt riktigt bra med de enkla modifikationer man gör, mitt tips är att koppla turbosarna TTC, så de laddar samtidigt. Man får lite segare spool, men sen ser jag bara fördelar. Ljudet är sjuuukt brutalt, rått o gott smile

Singelturbo är skitskoj och väljer man en mindre turbo så får man tidigare spool än BPU har vid fullt ladd. Så körbarheten är väldigt bra. Finns flera som kör bana med singelturbo och det går utmärkt, så länge man inte har en jättesnurra.
Vill du vänja dig vid mindre effekt så kan du ju alltid vrida ner laddtrycket och sen stegvis öka tills du blivit varm i kläderna. Singel är som sagt riktigt roligt, och ljudet... vilket underbart ryt det är i maskin!

Supra är riktigt trevliga bilar, välbyggda och med tidlös design.
Rekommenderar dig varmt att köpa en när du får tillfälle.
Senast redigerat av merl (14 januari 2011)

345 Inlägg
16 januari 2011
Jlmmy skrev:
Tjena smile

Får du tag i en singel till ett bra pris så tveka inte, framför allt ljudet och annat!
Ungefär 800kr i månanden betalar ja, hel försäkring såklart wink "19år"

Men kan ju såklart variera från bolag då dvs...

Förövrigt tror du blir nöjd oavsätt, hittar du en fin tt supra så kan du ju bygga om till singel senare om inte annat wink

Lycka till smile

800kr för en helförsäkring och du är 19år?

Själv är jag 23 och betalar 2200kr för en helförsäkring för min supra. Somliga har det för bra.

Supra Club Sweden

719 Inlägg
16 januari 2011
RoberthR skrev:
Jlmmy skrev:
Tjena smile

Får du tag i en singel till ett bra pris så tveka inte, framför allt ljudet och annat!

Förövrigt tror du blir nöjd oavsätt, hittar du en fin tt supra så kan du ju bygga om till singel senare om inte annat wink

Lycka till smile

Själv är jag 23 och betalar 2200kr för en helförsäkring för min supra. Somliga har det för bra.

Han glömde att berätta att bilen inte är reggad på honom, den är reggad på farsan eller liknande

Jag ger 880kr i månaden på min bil och den är reggad på mig
Senast redigerat av Vitamin (16 januari 2011)

345 Inlägg
16 januari 2011
Tänkte väl haha. Akta bara, sätter du bilen i en stolpe är det kört.

Supra Club Sweden

Almännt tokig
481 Inlägg
16 januari 2011
För övrigt finns stora bromsarna på jap spec med. fanns som tillval och var standard på rz efter 96.

Finns 5 olika modeller.

SZ = sugmotor. 5 Växlad eller automat.
RZ = Twinturbo 6 växlad eller automat oftast manuella, och mindre utrustning.
GZ = Twinturbo 6 växlad eller automat, oftast automat och välutrustade skinn farthållare mm.

SZ-R faceliftad Sugmotor, 5 växlad, 6-växlad eller automat.
RZ-S Faceliftad Twinturbo 6 växlad eller automat eller tiptronic.

Satsa på en ganska orginal bil och åk BPU några sesonger. det är en kul bil redan som BPU många har nog lite för bråttom att bygga singelturbo. BPU har bra körbarhet och håller grymt bra.

Inline sixes ist sie scheisse.......

7 120 Inlägg
16 januari 2011
RoberthR skrev:

Fyfan, jag ger knappt 300kr i månaden för min S13 och då är jag 18 och bilen står på mig helförsäkrad tongue

202 Inlägg
16 januari 2011
800kr/mån om man är 19år, finns inte på kartan att det är så billigt.
Jag är 28år, har full bonus och ger ca 700kr/mån helförsäkrat.

345 Inlägg
18 januari 2011
Kanske kan bero på att dom bor på "landet" utan små kleptomaner runt om stadens murar ^^ vad vet jag....

Supra Club Sweden

Gött mos
1 096 Inlägg
18 januari 2011
RoberthR skrev:
Jlmmy skrev:
Tjena smile

Lycka till smile

2200kr?!?! Fy satan de va riktigt svinigt dyrt.. hur står du ut med det?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

345 Inlägg
19 januari 2011
Kan säga att det är en bra summa gentemot min kompis som betalar ca 3000kr för sin evo 5. Det är ett helvete att bo i sthlm. ^^

Supra Club Sweden

345 Inlägg
19 januari 2011
mk4_andreas skrev:
tjennare!
går i tankar att köpa mig en toyota supra mkiv nu till våren. det enda kravet jag har är att den ska vara manuell å gärna lite små saftiga kjolar resten gör jag själv senare. men vad ska jag välja? tt elr singel turbo? vad är bäst? för och nackdelar? hur mycket kan supran kostar i försäkring på mig (20 år när bilen är inhandlad) ursäktar den taskiga stavningen det är inte min starka sida:P mvh andreas

Så för att svara på din fråga så är det nog olika på försäkringar runt om i Sverige, men! räkna med ett maxpris på 2000kr då jag antar att du inte bor i Stockholm?(rätta mig om jag har fel) så bör du få mindre i försäkring. Trygg Hansa är riktigt bra då jag satt o spanade runt på alla bolag.

Supra Club Sweden

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
19 januari 2011
Ang försäkring så kostar supran bara hälften i försäkring jämfört med skylinen jag hadde tidigare. Även legnumen.

När jag kollat på bilar så är även S14 och RX7an varit dyrare. även evon. Vet inte varför supran är så billig i jämförelse.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

11 Inlägg
4 juni 2011
myran skrev:
Ang försäkring så kostar supran bara hälften i försäkring jämfört med skylinen jag hadde tidigare. Även legnumen.

När jag kollat på bilar så är även S14 och RX7an varit dyrare. även evon. Vet inte varför supran är så billig i jämförelse.

Toyota brukar väll ligga ganska bra i försäkrings pris??

Jag skulle få betala 3000kr 22år  I göteborg, mycket beror även på HUR man bor bostadsrätt villa osv är Betydligt billigare än om man bor i Hyreslägenhet

93 Inlägg
6 juni 2011
Min Supra kostar mig 1300kr/mån helförsäkrat, det känns billigare än min gamla BMW 540 som ett annat bolag ville ha 1000kr/mån för i TRAFIKFÖRSÄKRNG bara smile

Trygghansa kör jag med nu, lägenhet, utan garage. Dock bor jag juh ute i skogen så smile

Men ang bilen då.
Jag vet inte varför men jag hade sökt en Euro/Us/Uk, manuell utan VVTi. Känns som mera lättbyggt utan VVTi och tiptroniclådan. Har dock inte läst på speciellt mkt om dom spisarna, men mer el som kan strula känns det som smile

VD
643 Inlägg
6 juni 2011
524kr betalar jag för min i mån.. Helförsäkring ink merförsäkring. 33år i en liten håla.
Det med oljekyld diff spelar mindre roll.. Euro eller uk bromsar är klart att föredra.. Snurrorna på jap brukar vara skadade samt keramiska=piss.
Singel är ju klart roligare så länge där inte sitter jätte agget Arne som får ladd vid 6000rpm..
Bättre med ett litet agg med snabbt ladd typ en 61mm eller 67 som min.
Lycka till..

Mvh David

mk4_andreas
6 juni 2011
Trådstartare
tack för alla svar. men vart har ni försäkrat era bilar? har kollat runt lite över allt men inget bolag kan lämna uppgifter. står att dom ser att ja är under 25 år villket enligt dom så kommer det att bli¨svin¨ dyrt att äga bilen. har ju ingen lust att punga 2-3000kr i månaden för att äga den. bor ju trost allt ute i skogen i hus med tillgång till låst garage. mvh

Sök