2422
Sök

Handbroms volvo 850

150 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
tjenare, finns lite länkar om detta men frågar ifall någon vart med om fenomenet, xD hade en fullt fungerande handbroms tills jag en dag åkte av vägen tongue ingen stor grej bara lite snö under bilen xD nu tar handbromsen nästan inte alls och jätte mycket spel på spaken? Ingen som har tips?!

mvh jonas!

8 251 Inlägg
20 december 2010
Det är väl inte otänkbart att nåt hände med vajrarna när du åkte av, dem kanske gick av?

150 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det är väl inte otänkbart att nåt hände med vajrarna när du åkte av, dem kanske gick av?

trodde de först jag med och lyfte upp bilen, men eftersom vajrarna inte sitter synligt tror jag väl knappast att dom bara går av sad funderar om en back kan ha lossnat eller liknande smile

mvh jonas
Senast redigerat av JonasKarlss0n (21 december 2010)

8 251 Inlägg
21 december 2010
Har man oflyt så kan man ju rycka loss dem från gummigenomföringen i golvet. Jag skulel ha börjat med att titta så vajrarna sitter fast och rör sig. Visst kan backarna lossna, det är rätt vanligt. Men det brukar höras och märkas. Dels brukar det kunna smälla til lite ibland, och dels så brukar hjulet backen lossnat på kunna låsa sig.

150 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Har man oflyt så kan man ju rycka loss dem från gummigenomföringen i golvet. Jag skulel ha börjat med att titta så vajrarna sitter fast och rör sig. Visst kan backarna lossna, det är rätt vanligt. Men det brukar höras och märkas. Dels brukar det kunna smälla til lite ibland, och dels så brukar hjulet backen lossnat på kunna låsa sig.

okej ska bara få tag på någonstans att vara får kan plocka av hjulen och kolla så vajrarna rör sig! smile återkommer!

Sök