4045
Sök

Nuckans BMW e30 325i - M50 turbo

Turbo såklart

44 185 Visningar
Projektet avslutat 7 november 2013
98 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#41
blåste ju toppackningen här för nån vecka sen och då gick bilen klockrent, rulla in i garaget o rev skiten, toppen är planad två tiondelar och så tog jag den lite tjockare 0,3 packningen. men nu när den är klar så vill den inte gå som folk de finns ingen tomgång och den misständer o spottar under två tusen varv, och när den väl kommit upp till arbetstemperatur är det5 omöjligt att få igång den! det sitter 535 LMM och original spridare på just nu, plus turbohistorian .

nån som har någon bra idé om vad de kan vara!?

livet är underbart när underlivet är bart!

106 Inlägg
23 juni 2011
#42
men om du kör me 535 LMM och org spridare så ger den ju fel värden. har du testat och slänga på 535 spridare oxå eller?


98 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
#43
gick bättre med 535 LMM än original utan att fiffla nåt i den faktiskt, men de va tre spräckta kolvar som gjorde att den inte ville gå, plus lite dåliga ringar:P men nu lever den och chip är väl på ingång när det finns pengar till de!

livet är underbart när underlivet är bart!

106 Inlägg
26 juni 2011
#44
haha ja om man har 3 sräckta kolvar så kan jag tänka mig att den inte vill starta wink okej fan va gött! kommer du ligga bresop i varenda kurva snart då ;p


98 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
#45
ja nej lite grinig kan man väl säga:P joorå förhoppningsvis så blir det så;)

livet är underbart när underlivet är bart!

106 Inlägg
26 juni 2011
#46
haha det låter bra wink


98 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
#47
hallå hallå!

här va de längesen man skrev nåt och längesen nån kommenterade!

nui är väl allt i sin ordning nästan efter några ras och sådana tråkiga händelser:P

tänkte kasta upp några bilder på hur det ser ut nuförtiden:)
http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_3507.jpg

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_3506.jpg

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_3508.jpg

så ser det ut;)

en fråga till alla som kör snikturbo!!!

har pillat i några veckor med att försöka få den att gå som folk när man ska starta den, den surar ju typ ner sig när man ska ha igång den när den är varm, går ibland om man håller full pelle o nöter ett tag men de är ju inte så kul om man ska in nånstans o köpa snus eller får motorstopp i stan:P går igång relativt bra men full pedal när den är kall efter en natt eller så, är de nån som har nå tips o trix om hur man löser detta så vore jag evigt tacksam!smile

livet är underbart när underlivet är bart!

26 Inlägg
20 augusti 2011
#48
har du 535lmm och spridarna va ?


98 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
#49
tjena! jag har 535 LMM och så har jag spridare från en s60 t5, flödar 380cc vid 3,8 bar har jag för mig!

livet är underbart när underlivet är bart!

26 Inlägg
98 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
#51
japp, ras har jag också kört, igen. så nu blir det andra bullar! motorn står just nu på sidan om och väntar på transport till ett annat garage då de va toktrångt och stå och mecka i de garaget bilen står i.

tänkte börja komplettera med en dieselvev och 320 stakar till en början så är det nån som sitter på något av de för rätt pris så klipper jag de direkt! 

en uppsättning ventiler vill jag nog också skaffa mig, har fått för mig att dom inte är och lita på, men de äterstår och se!

ett MS ska väl också försöka monteras, samma lika där säg till om ni sitter på nåt, helst ett helt klart som det bara är att koppla in då jag är helt handikappad inom den elektriska delen, nästan så jag skäms lite faktiskt.

blir det stora problem om man rullar in på besiktningen med ett MS eller går det att fixa lite snyggt så det inte märks?

allt för nuj och bilder kommer!

livet är underbart när underlivet är bart!

98 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
#52
då va de dags för update igen, den här gången tänkte jag till och med lyxa till de med några bilder.

sponsorer har jag fått ett par också:
Bildelsimporten i uppsala
GZ racing i upplands väsby som ska löda ihop sprutet och mappa

kanske är dags att ändra lite i receptlistan för sommaren 2012 så här kommer den också:

m20b25 block, O ringat, toppdeckat
324td vev
320 stakar, viktade
325 kolvar
Arp bult till toppen
b25 topp, mirafrästa ventilsäten
z45 kam eller nån cat cam får se vad de blir.
nya vippor
630cc siemens deka spridare
wahlbro 255 pump
original insug och spjällhus
KL grenrör
HX35, börjar kanske bli för liten??
MS 2 sprut
618 tryckplatta
sexpuckad sinter


http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_3570.jpg

så ser det ut för tillfället, skitigt som sören och har inte haft nån större lust att göra rent de, men de kommer väl så småningom

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_3569.jpg

ett stycke nysvetsad topp, mycke smidigt och bra jobb av Danne på Ells AB i librobäck!
ska in på en liten avfräsning imorgon sen tillbaka till Ells för kontroll av svetsfogar, sen tillbaka till planing i enköping.

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_3568.jpg

toppdeckat och O ringat block uthämtat på dione idag, såg riktigt fint ut

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_3567.jpg

godishyllan! ett stycke dieselvev, 2 liters stakar som är balanserade, nya vippor, vev och ramlager plus en alu IC, men de kunde ni väl nästan räkna ut själva

vad tror ni om turbon? hänger den med eller är det bara att lägga den på hyllan?

livet är underbart när underlivet är bart!

98 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
#53
liten update efter helgen då,  vev, kolvar och stakar är monterat i blocket och första lagret färg är lagt, har tyvärr ingen bild på de men de är väl på gång. sen va jag i sandviken en sväng och hämtade en ny uppsättning fälgar som jag inte kunde motstå att sätta tänderna i! säga vad man vill att dom sitter på många bilar och har hängt med hur länge som helst, men jag tycker inte att de går att få tag på ett par fälgar som är snyggare på e e30:P bild på de har jag iaf.

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_1570.jpg
Brock B1 såklart, 8,5 " breda i fram och 10" i bak, satt som en spottloska på en laggårdsvägg!

oförskämt dåligt drag i den här tråden för övrigt, synpunkter någon?

livet är underbart när underlivet är bart!

98 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
#55
tackar;) sugen på att köpa mina gamla kanske?wink

livet är underbart när underlivet är bart!

17 Inlägg
21 november 2011
#56
Haha, kanske till sommaren du ... nu i vinter känns det onödigt big_smile


98 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
#57
ja jo lite kanske:P om de nu blir nån vinter:)

livet är underbart när underlivet är bart!

1 067 Inlägg
22 november 2011
#58
satan vad snygga fälgar! vill ha!

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

98 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
#59
Ja dom är bra snygga! Svårt o hitta snyggare nästan:)

livet är underbart när underlivet är bart!

98 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
#60
dags att uppdatera dagboken en sväng igen då, har väl inte fått så mycke gjort men nåt har man väl att redovisa, toppen ligger i skuffen och väntar på att få åka till motorslip en sstund och bli omhändertagen, när jag väl hämta ut den så lämnade jag in lite mer saker att få iordningjort såsom insug, svetsa retur i tråget, svetsa en ordentlig anslutning på turbon, och lite annat smått o gott. blocket är färdigmålat men sista upp putsningen är inte gjord än och lite småsaker har blivit påmonterat igen, hämtade även ut en trevlig sak på bildelsimporten idag :wink: dock lite halvkass kvalle på bilderna!

lite bilder!

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_1576.jpg

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_1574.jpg

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_1572.jpg

http://i1178.photobucket.com/albums/x364/nuckan1/IMG_1578.jpg

ett stycke 618:)

livet är underbart när underlivet är bart!


Sök