4094
Sök

Force Soundstorm 15"

6 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Hejsan!

Jag undrar om någon har en lådritning till Force Soundstorm 15" tänkte stoppa in en sån i bilen. Nypris på den var 3600:-

Mvh Niclas

21 761 Inlägg
26 december 2010
Vilken modell är det, F15 eller F152DVC?

6 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Tjena

Det är modell F15

21 761 Inlägg
30 december 2010
Den bör ha sluten låda, basreflex kommer inte att få bra ljudkvalitet pga mycket högt Qts (1,05). Lådan blir dock stor även fast den är sluten, 100 liter kan nog spela djupbas men troligen får den ändå en liten baspeak. smile

6 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Så du tror att det skulle bli bra med en 100 liters låda? Blir inte för stort då?  Ska in i bagaget i en audi 100 smile Jag har en polare som har sluten låda till samma bas, och han tycker att man ska köra basreflex. Planen var att sätta lådan mitt i bagaget och dra basröret genom hatthyllan. Sedan tänkte jag sätta på ett kicker galler på den så den ser lite fränare ut framifrån samt skyddar basen. kommer lägga till ett kraftigt steg till den. Tycker att det är en bra bas med bra tryck i.

Mvh

21 761 Inlägg
31 december 2010
Basen kommer enligt parametrarna inte att spela med bra ljudkvalitet, men om du enbart är ute efter "bra tryck" så går det med basreflex förstås.

Varför tycker din polare att du bör ha basreflex?
Hur har din polare monterat basen, vänd mot baklucka eller mot baksätat?
Vilken bil har din polare?

Om polaren har monterat basen på ett "dåligt sätt" så ger inte basen bra tryck, då kan ju tex en sån sak vara orsaken till att han rekomenderar basreflex. Det är orsaken till mina frågor. smile

Sök