27 december 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Om topplockspackningen är trasig så brukar man kunna se det på fler sätt:
Bilen drar vatten
Vatten i oljan
Olja i vattnet
Rena tändstift
Med kompprov
Luftbubblor i expansionskärlet när motorn är igång
Motortemperaturen drar iväg vid gaspådrag
Har du inget av dessa symptom förutom att det försvinner vatten så
är det troligast med läckande värmepaket.
Om du inte har kondens eller snö i värmepaketet som förångas så känn på rutan om det är en fet hinna
som du inte kan torka bort utan rengöringsmedel.
Är det så samt den söta lukten så är det kylarvatten.
BJonsson skrev:
Bilen går upp i normal temperatur men det blir ingen direkt värme,fesljummet...
Sen immar det som FAN när man vrider på fläkten,röker i princip ur hölen!
Dock inget vatten på golvet i bilen..
bara blivit värre och värre,bytte termostat i början så den är bytt.
Värmeelementet som gett upp?
Topp packning??
Är kock inte bilproffessor så inge avancerat snack gubbar!
Ingen av dom symptomen va jag vet! men jag är som sagt björne köttbullsdoktor och inte bosse bildoktor!
fattar nada typ om att mecka...
Senast redigerat av BJonsson (27 december 2010)
Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!