2940
Sök

Mercedes 190 3.0 24v TD, KÖÖL Racing. Film från kinnekullering och ett litet haveri =)

13 Inlägg
30 juni 2011
#261
dieselmerc skrev:
Hej, vilket avgashus kör du? 19? För ja har 19 på min 300d 12v me Mynä pump å stänger ja wg.n laddar den 2,5-2,6 bar, ja har hört en som bänka en merca å ja tror de va bsr pump å han fick 285 hk å enligt bänk mannen så räckte inte dieseln nå längre, skaffa Mynä pump så ska du få se på effekt!

håller med till fullo, fast jag känner teemu lite smått. och hans pumpar ska ge mat till 400hk, t.om i en 12v..
jag får i min lilla kkk k27 turbo bra över 2,5bar med stängd wg ( mätarn stoppar på 2,5)
enda som felet kan bero på är ju att gasen inte går långt tillräckligt eller matskruven innuti pumpen helt enkelt inte är påställd, eller har du alls provat justera på maten i den?
Den kommer ju med en grundinställning, som kan vara mittemellan fullt, och minst mat. min mynäpump har suttit på en 606a i bänk och levererade 488hk och 8xxnm med vidarepotential till mera ännu.. wink skaffa mynä och bli lyckligast. smile


15 Inlägg
6 juli 2011
#262
jå det gör de jävulst mycka att få full gas, först så hade ja inte byggt om mitt gasstag så fick inte riktigt fullt å då ladda den bara 2bar, sen byggde ja om gasstaget å då fick ja 2,5 bar å jäävla massa adrenalin, vart sjuk skillnad!

w123 om603 mynä, 400hk 655nm

13 Inlägg
6 juli 2011
#263
ah juste! är det efter bänknigen du gjorde detta altså?smile


15 Inlägg
7 juli 2011
#264
? Jag har aldrig bänkat, men ska;)

w123 om603 mynä, 400hk 655nm

276 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#265
Jag kör avgashus 19! Vad de gäller pumpen jag har så är den nu ställd på max bränsle utan att tomgång m.m påverkas, och bilen går gött bra. Laddar 2,2 bar nu.... Bifogar en lite film där jag lägger en liten lakritsorm ;-)
Börjas på 2:an och skickar i 3:an ganska så snabbt!

[video]http://www.garaget.org/video/107123[/video]
Senast redigerat av Henjer (11 juli 2011)


280 Inlägg
11 juli 2011
#266
suveränt wink

820 Inlägg
11 juli 2011
#267
Redigt!

Om man säger

534 Inlägg
11 juli 2011
#268
dieselmerc skrev:
jå det gör de jävulst mycka att få full gas, först så hade ja inte byggt om mitt gasstag så fick inte riktigt fullt å då ladda den bara 2bar, sen byggde ja om gasstaget å då fick ja 2,5 bar å jäävla massa adrenalin, vart sjuk skillnad!

kan man itne gasa "fullt" med orginal gas stag ? kanse gör skillnad på en orginal benz diesel om man ändrar det ?


276 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#269
cheva_raggare skrev:
dieselmerc skrev:
jå det gör de jävulst mycka att få full gas, först så hade ja inte byggt om mitt gasstag så fick inte riktigt fullt å då ladda den bara 2bar, sen byggde ja om gasstaget å då fick ja 2,5 bar å jäävla massa adrenalin, vart sjuk skillnad!

kan man itne gasa "fullt" med orginal gas stag ? kanse gör skillnad på en orginal benz diesel om man ändrar det ?

Armen på pumpen som gasstaget trycker på är nerslipat för att kunna röra sig längre innan den går emot stoppet, det är därför orginal gasstaget måste byggas om. De är ju sista cm på pedalen ner mot golvet som ger MASSOR me diesel tongue lol


276 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#270
En film till på BURNOUT

[video]http://www.garaget.org/video/107158[/video]


534 Inlägg
12 juli 2011
#271
Henjer skrev:
cheva_raggare skrev:
dieselmerc skrev:
jå det gör de jävulst mycka att få full gas, först så hade ja inte byggt om mitt gasstag så fick inte riktigt fullt å då ladda den bara 2bar, sen byggde ja om gasstaget å då fick ja 2,5 bar å jäävla massa adrenalin, vart sjuk skillnad!

kan man itne gasa "fullt" med orginal gas stag ? kanse gör skillnad på en orginal benz diesel om man ändrar det ?

Armen på pumpen som gasstaget trycker på är nerslipat för att kunna röra sig längre innan den går emot stoppet, det är därför orginal gasstaget måste byggas om. De är ju sista cm på pedalen ner mot golvet som ger MASSOR me diesel tongue lol

du kan inte fixa bild ?


276 Inlägg
12 juli 2011
Trådstartare
#272
cheva_raggare skrev:
Henjer skrev:
cheva_raggare skrev:

kan man itne gasa "fullt" med orginal gas stag ? kanse gör skillnad på en orginal benz diesel om man ändrar det ?

Armen på pumpen som gasstaget trycker på är nerslipat för att kunna röra sig längre innan den går emot stoppet, det är därför orginal gasstaget måste byggas om. De är ju sista cm på pedalen ner mot golvet som ger MASSOR me diesel tongue lol

du kan inte fixa bild ?

I vinter kan jag göra det, insuget måste bort för att ens se gasstaget, tror pumpen måste bort oxå för att få en bra bild! hmm


15 Inlägg
12 juli 2011
#273
cheva_raggare skrev:
dieselmerc skrev:
jå det gör de jävulst mycka att få full gas, först så hade ja inte byggt om mitt gasstag så fick inte riktigt fullt å då ladda den bara 2bar, sen byggde ja om gasstaget å då fick ja 2,5 bar å jäävla massa adrenalin, vart sjuk skillnad!

kan man itne gasa "fullt" med orginal gas stag ? kanse gör skillnad på en orginal benz diesel om man ändrar det ?

nä inte riktigt för når dom bygger om pumpen gör dom längre "slaglangd" så att säga på gasreglaget på pumpen

w123 om603 mynä, 400hk 655nm

52 Inlägg
14 juli 2011
#274
Följ detta projektet sen start nu. Börjar arta sig tycker jag!! Nyss slängt iväg ett mail till mynää, så får väl se när ja kan komma igång med mitt på riktigt:)

276 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
#275
Holysmoke skrev:
Följ detta projektet sen start nu. Börjar arta sig tycker jag!! Nyss slängt iväg ett mail till mynää, så får väl se när ja kan komma igång med mitt på riktigt:)

Kul att du följt det, kan bara be om ursäkt att de inte händer så mycket nu, men de bli ju så när de e sommar och sol ;-) Har dock monterat ett H&R cup chassie på bilen...


52 Inlägg
13 augusti 2011
#276
Nu är min pump på gång iaf smile, inte sett någon som har liknande recept! letar fortf växellåda dock! Hur går det för dig? smile

276 Inlägg
13 augusti 2011
Trådstartare
#277
Holysmoke skrev:
Nu är min pump på gång iaf smile, inte sett någon som har liknande recept! letar fortf växellåda dock! Hur går det för dig? smile

Okay, gött... Jo de håller sånär som på huvudcylindern till kopplingen, men en ny är beställd. Ska montera den och svetsa bakaxelklumpen och sen bara fortsätta köra skiten ur den! Går som ett skott nu!


276 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
#278
Nu har det hänt lite med mercan, har dock varit kass på och uppdatera.

Dessutom så small kardan av för mig idag, första haveriet sen jag fick igång den, tycker de är ganska bra betyg endå...

Bilder och en film från kinnekulle nedan tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-423194983e35703c907e3ba5d2546870.jpg
Klump på g ner för svetsning.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-e0b604c349490fbfc46d5e8ac038616b.jpg
Renspolad med högtrycken..

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-4303ab990afce2750d286d6092fffb2c.jpg
Före svets.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-f8c4ef6d89b97424212ee2fa14f0d792.jpg
Efter svets.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-ea7d1bbfec9d36079cc8ffb55bcac109.jpg
H&R cup kitt, kunde lika gärna behållt orginal, precis kass!!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-5bd40092b7fe64900c2c1f61ca5ecf05.jpg
Evo paket, ska på någon gång i vinter....

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24267/24267-22d792583c8dc2fea0f3a8db38666458.jpg
Första haveriet, kardan gick av just vid knutkorset...

[video]http://www.garaget.org/video/110594[/video]
Kinnekullering....


15 Inlägg
10 oktober 2011
#279
fint! men så du har klarat dig från å knäcka drivaxlar? va var det för orginal motor i din?

w123 om603 mynä, 400hk 655nm

276 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
#280
dieselmerc skrev:
fint! men så du har klarat dig från å knäcka drivaxlar? va var det för orginal motor i din?

Jajjemen, inge drivaxelbrott än. De va en 2,5 turbo D...



Sök