4525
Sök

Byta generator och alla kablar till den/ hur göra?

9 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Jag undrar hur man ska göra för att byta alla kablar som går till generatorn på en Volvo 745:a -87?
Är inte så duktig på att mecka men måste nu göra det själv....
Alla kablarna har torkat och smältit samman typ..
Måste jag byta generator också tror ni?
Är det bara att skruva bort den eller är det något viktigt man måste tänka på först?
Tacksam om någon har några bra råd att ge en gammal tant!

Refined
1 770 Inlägg
28 december 2010
Du bör börja med att söka upp anledningen till att dina kablar har smält, låter som någon kortslutning i mina öron.

Va beträffar att byta kablarna så är det ganska simpelt. Skaffa nya eller plocka ifrån en likadan bil på skroten. Sen bara följ de gamla vart de tar vägen, plocka bort dem och sätt dit de nya kablarna.

Om du skall byta generator så är det inte mycket mer än att plocka bort den gamla och sätta dit den nya. Se bara till så att remmen är korrekt spänd när du är färdig.

Införskaffa en Haynes reparationsbok till 740/745. Ovärderliga om man inte är så hemma på att skruva smile

Refined
1 770 Inlägg
28 december 2010
Zwudda skrev:
Du bör börja med att söka upp anledningen till att dina kablar har smält, låter som någon kortslutning i mina öron.

Va beträffar att byta kablarna så är det ganska simpelt. Skaffa nya eller plocka ifrån en likadan bil på skroten. Sen bara följ de gamla vart de tar vägen, plocka bort dem och sätt dit de nya kablarna.

Om du skall byta generator så är det inte mycket mer än att plocka bort den gamla och sätta dit den nya. Se bara till så att remmen är korrekt spänd när du är färdig.

Införskaffa en Haynes reparationsbok till 740/745. Ovärderliga om man inte är så hemma på att skruva smile

Edit: Läste din förra tråd om generatorn. Låter som om du bör byta generatorn med.

9 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Tack för svaret!
Jag sätter igång i morgon, om det inte blir FÖR kallt bara....

Ska skaffa boken också den lär jag nog behöva..

Sök