4165
Sök

Varför två lågnivåkablar?

45 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Tjo, jag har ett 4 kanaligt slutsteg, min stereo har två lågnivåutgångar och folk har sagt att jag hellre ska ha två lågnivåkablar än en y-split? varför? Är det så man kan justera inne på stereon i bilen också då och slippa gå bak till slutsteget? Är det allt?

Tack på förhand
Senast redigerat av Tobbe19 (29 december 2010)

Smålänning
7 887 Inlägg
29 december 2010
Ja, det är allt.

Du behöver inte byta stereo, du kan köra hur många grenkontakter du vill, men du får justera allt på stegen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 december 2010
Har din huvudenhet två utgångar (en vit och en röd) eller två par utgångar (två vita och två röda)?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 187 Inlägg
29 december 2010
ChriZtoffer skrev:
Har din huvudenhet två utgångar (en vit och en röd) eller två par utgångar (två vita och två röda)?

använder du båda utgångarna så ger du steget bättre signal, delar du med en y-splitt så delar du signalen till alla högtalarna, vilket är sämre, sen mycket mer inställnings möjligheter på stereon smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 december 2010
Precis, men om han nu bara har ett par utgångar så har han inget alternativ. smile Om han däremot har två par (två röda och två vita) så är det absolut bäst med dubbla kablar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 187 Inlägg
29 december 2010
ChriZtoffer skrev:
Precis, men om han nu bara har ett par utgångar så har han inget alternativ. smile Om han däremot har två par (två röda och två vita) så är det absolut bäst med dubbla kablar.

haha ja jo det är en förutsättning wink

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 december 2010
Aha så det är sån där liten kontakt man stoppar i där istället, men ut från den är det väl vanliga lågnivåutgångar?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

45 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Ingetdera eftersom han har en Blaupunkt.
Men Lonefox hade kollat upp att den har Front, Rear och Sub.

Exakt.. Okej, förstår varför det var bättre med två långnivåkablar istället för y-split nu. Tack.

Sök