4024
Sök

Svårt/lätt att byta högtalare i V40 ?

1 722 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Nämligen så här  att när man är ute o åker då vill man ju kunna lyssna musik utan att ont i huvudet tongue ? Men i v40.n är det så dåliga högtalare i den nu så (original högtalare) jag funderar om att det skulle hjälpa med nya högtalare och en ny baslåda i den ? finns det nån som har bytt högtalare ? är det lätt eller svårt ?   vad ska det vara för storlek tongue ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
29 december 2010
Det är 5,25" i framdörrarna.
Diskanter sitter i brädan och är nog 4" tror jag.

Även 5,25" i D-stolparna.

Det finns nog färdiga bafflar att köpa så du kan montera 6,5" i framdörrarna.

Ta en titt här:
http://www.blocket.se/kalmar/DLS_Hogtal … 13&w=3

Är förresten jättelätt att byta rakt av. Bara att plocka loss gallret och skruva ur högtalaren.
Senast redigerat av premonitioner (29 december 2010)

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

1 722 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Jaså om nån dag sen skulle orka byta big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

295 Inlägg
31 december 2010
Det störta lyftet i s40/v40 om man inte ska krångla till det med baslåda är att åka och köpa valfria 4" högtalare på tex brl och sätta i vid instrumentpanelen fram(bara å släppa i , passar klockrent) . kasta org diskanterna som sitter där i soptunnan. blir ett sjukt lyft för ljudet!

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

1 722 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Det verkar vara som dags att byta högtalare Det går o ju lyssna men inget högt, sprakar ,dunkar utan något bastryck alls tongue

5 Inlägg
17 maj 2011
Väcker/"Lånar" denna tråd i hopp om att få ett svar.

Märkte alldeles precis nyss att höger högtalare fram är trasig ( <.< ) och behöver då bytas. Har ryckt och slitit lite grand men vågar liksom inte rycka ordentligt (plast som är 11 år gammalt går lätt sönder). Nu till frågan, hur får jag bort gallret? Måste jag ta bort hela sidan? Kändes som att den lossnade lite grand men vågar som sagt inte rycka ordentligt.

Tacksam för svar smile

Mattias

Köp inte bil på S.O Pettersson Bil AB i Västerås!

1 581 Inlägg
18 maj 2011
Små 4" alla måste ha? Mina 3" från DLS går inte itongue

Sen är det inte 5.25" i dörrarna utan det är en monteringsring man köper till så får man 5.25".

Och precis som jag skrev på jagrullar så är det bara att ta en spårmejsel i övre hörnet o bända ut.
Senast redigerat av Fellow (18 maj 2011)

295 Inlägg
18 maj 2011
vad har du för måndags ex av bil fellow? tongue jag köpte 5.25 och dom var bara att hänga dit utan några ringar "som man köper till" ...

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
18 maj 2011
Jag tror det är om man vill 6,5" som man behöver en extra monteringsbaffel.

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

1 581 Inlägg
18 maj 2011
Arnie skrev:
vad har du för måndags ex av bil fellow? tongue jag köpte 5.25 och dom var bara att hänga dit utan några ringar "som man köper till" ...

Denna jag syftade på så står det högtalaradapter för 5.25" tongue http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … -3206.html

1 581 Inlägg
19 juni 2011
Håller på och ska montera Iridium 6.5" i framdörrarna på V40n, är det någon som gjort det utan att ha byggt om hela dörrsidan? Inget emot att göra det mer än att finns det ett snabbare sätt vore de trevligt:)

Sök