Så sant så! Nu har ju jag (tyvärr) inte lyssnat på DLS A-serie men däremot på Mosconi AS och dom låter riktigt trevligt vill jag lova!
Jag har tyvärr inte hört Mosconis steg men jag har själv ett DLS A3. Spelar på helt galet bra och sinnesjukt välljudande..
har varit inne på dls a3 stegen då dom dessutom är jäkligt fina att titta på frågan är väl också hur mycket effekt man egentligen kan ge dom innan det blir totalt overkill, men för mycket effekt kan inte vara fel så det borde ju gå att köra på 2 st hertz hp 2
Audison LRx 1.1K är ett Klass A/B momoblock som lämnar minst 1100W i 1ohm som går att köra fullregister.
Kraftigare "2-kanal" steg med 2st sådana finns knappt att få tag på som samtidigt låter otroligt bra.
Problemet med för många 6.5" högtalare i en dörr blir att varje bas får för lite volym att jobba mot så midbasen blir inte så bra.
Jag hade kört max 4st 6.5" i varje dörr för bra midbas med mycket effekt.
MVH//Björn
det var ju en trevlig prislapp på dessa steg=) ja det får nog bli bra med 4 i varje dörr då det är viktigt att det ska låta jäkligt bra också=) visst lockar det med ett overkill bygge men det är ingen vits att att trycka i en massa prylar om det inte låter nåt vidare. Men över 1000 w i varje dörr lär ju inte vara för lite
Vet inte om detta steget är så bra om man har 4 kit då dom antingen kan kopplas i 1 eller 4ohm per kanal. Då får man enbart ut 250w på 4 högtalare vilket är lite klent om man vill spela högt kan jag tycka..