FreddeLi skrev:
UhrJr skrev:
FreddeLi skrev:
Hej igen!
i morse innan jag körde hemifrån kopplade jag loss LMM. efter knappt en mil så flyger laddet i höjden igen när jag gasar på
stannar för att plocka upp en kompis och passar samtidigt på att koppla in LMM igen. kör ytterligare 2mil med LMM inkopplad och då helt plötsligt går bilen som den ska, antar att detta var en tillfällighet......
så, vad är nästa steg i felsökningen? wg-armen? magnetventil? vakumslangar? backventiler?
MVH Fredrik
vad menar du med "laddet i höjden"? Vad visar klockan?
Det kan vara sååå mycket saker.
Trasig bränslepump, igensatt bränslefilter, trasig bränsletrycksregulator, magnetventil, tändkassett mm mm mm mm.. Enklast är att lämna in bilen, tyvärr.
som mest 1.1bar även med LMM bortkopplad. kan i princip säga att exakt samma sak sker som på filmen även när LMM är bortkopplad.
okej! misstänkte att det kunde vara så tråkigt
finns det något jag kan göra själv för att utesluta vissa fel? hört talas om att man kan blåsa/suga i vissa av slangarna till magnetventilen för att kontrollera om den fungerar? är det något du känner till?
tack för all hjälp
MVH
Nej det är bara att testa och byta det som du kan. Lmm, tändkasset och magnetventil. Du kan testa att blåsa/suga i den lilla backventilen som sitter på slangen som går ut ur ventilkåpan. Men om den är trasig så får du motsatt effekt. För lite laddtryck alltså.
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.