2750
Sök

ta bort tråden tack

110 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
#1
k
Senast redigerat av Snitz (9 januari 2011)

12 Inlägg
2 januari 2011
#2
mycke troligt med dålig jord eller glapp i kablar, allt från lågnivå till strömkabel å kabelskor på steg eller på baselement på eller i lådan. kan även vara att strömmen inte räcker till å steget slår ifrån.

U never know u know

21 761 Inlägg
2 januari 2011
#3
Låter basen illa (tex slår i botten) precis innan steget slår av?
Känns steget varmt?

Mät spänningen direkt på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter när du vrider upp volymen, mät även på remotekabeln. Kolla säkringar och att alla kablar omkring steget+baslådan inte kortsluter/glappar. smile

110 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#4
Ska kolla kablarna imorn.. steget till batterit osv. (allt)

Steget känns kallt.. de brukar va jäkligt varmt när de funka förut men men
Det slår inget eller så när de dör.

Tack (:
Senast redigerat av Snitz (2 januari 2011)

110 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#5
Ok uppdatering! jag var ute nu och kollade, säkringen i baslådan var hel inget fel på den..
Men jag fick för mig att testa koppla ur ena basen (har 2st 10or i en låda) och då funkar det!
Jag testade ochså att skifta kablar från den som funka in i den som inte funka.. ingen skillnad.. gick inte att höja..

Så jag tror att ena basen är slut .. för blev ingen skillnad på kabel skiftet! kan de påverka att systemet kolapsar?
Eller vad tror ni?
Senast redigerat av Snitz (2 januari 2011)

16 197 Inlägg
2 januari 2011
#6
jo den ena lär va bränd. steget går i Protect.  därför går de inte att höjja.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 Inlägg
2 januari 2011
#7
Det kan inte bero på att det är minusgrader ute? = att basarna är kalla och sega i upphängningen?
hade det problemet med en  kompis bas och tog in bilen i ett varmgarage så basade det finfint sen..

110 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#8
vore ju tråkigt om ena är bränd.. hur kan man kolla det? skruva isär baslådan ta ur basen etc.?
Ingen lust o hålla på ute nu i kylan.. somsagt ja om det är pga. kylan glapp men vore konstigt eftersom den ena funkar...

Låter de va o se när de blir varmare.. koppla in då annars köra med 1st 10".. de duger väll
Senast redigerat av Snitz (2 januari 2011)


Sök