3378
Sök

Stoppad av polis, fick ej bot, kommer på posten?

59 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
I morses körda om en civilbil på en utfartsväg på 27:an mot borås, ca 500m innan kråkeredsrondellen.

När han stoppade mig tog han mina uppg. samt min adress och sade att han hade andra saker att göra och att boten8vårdslöshet)/papprena skulle komma på posten.
Vet ej om han var ensam eller ej, men det verkade så.

Vad är chansen för att åka dit för detta?

Mvh Break

............ajavisst.

1 255 Inlägg
2 januari 2011
Så länge du inte har skrivit under något erkännande har dom inget alls o gå på.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

59 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Anubis skrev:

Detta gäller även om man får det hemskickat på posten (om de nu kan göra så?)

............ajavisst.

1 255 Inlägg
2 januari 2011
breakaleg skrev:
Anubis skrev:

Aldrig hört något om de, men så länge du inte skrivit under något måste dom bevisa att du är skyldig.

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
2 januari 2011
Haha jag åkte fast med en kille på flaket på Caddyn ock polisen visste inte vilken paragraf det var så att han skulle fixa en "kontorsföreläggande bot" eller va de nu hette. Sex månader senade damp det ner en bot i brevlådan som jag sket i att betala men då ville de dra det vidare till rätten så jag pyntade tillslut.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

59 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Anubis skrev:
breakaleg skrev:
Anubis skrev:

Aldrig hört något om de, men så länge du inte skrivit under något måste dom bevisa att du är skyldig.

Vilket han kan göra genom att vittna? Eller måste det då ske på plats?

............ajavisst.

1 255 Inlägg
2 januari 2011
breakaleg skrev:
Anubis skrev:
breakaleg skrev:

Har du inte skrivit under lär han behöva ha de på film för o fälla dig annars blir de ord mot ord o vill dom ta de till rätten kör på ofta så skrämmer dom bara med de o lägger ner om bevis inte finns.

59 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Anubis skrev:
breakaleg skrev:
Anubis skrev:

Har du inte skrivit under lär han behöva ha de på film för o fälla dig annars blir de ord mot ord o vill dom ta de till rätten kör på ofta så skrämmer dom bara med de o lägger ner om bevis inte finns.

Okej, tackar för svar. big_smile

............ajavisst.

7 398 Inlägg
2 januari 2011
poliser vinner ALLTID i rätten, men jag hade gått dit endå, pga det blir inte dyrare bot endå wink

59 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
poliser vinner ALLTID i rätten, men jag hade gått dit endå, pga det blir inte dyrare bot endå wink

Men det jag undrar mest är om det kommer att gå såpass långt, om det kommer öht?

............ajavisst.

Muttley
2 januari 2011
granadadr skrev:

Blir ju dyrare på de viset att om du har ett jobb och blir tvungen att bli ledig så blir de även förlorad inkomst.
Förövrigt är de bara rätt så dumt att dra de vidare, när man vet med sig att man gjort fel. Vilket 95% av alla vet.

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 januari 2011
tkd_rille skrev:
granadadr skrev:

Blir ju dyrare på de viset att om du har ett jobb och blir tvungen att bli ledig så blir de även förlorad inkomst.
Förövrigt är de bara rätt så dumt att dra de vidare, när man vet med sig att man gjort fel. Vilket 95% av alla vet.

Ja jag håller med. Inte bara för den egna ekonomins skull utan även på ett större plan. Det är ju ändå så att alla såna ärenden kostar en galen mängd pengar som maskineriet kanske kan behöva för att reda upp riktig brottslighet. Om man däremot tycker att man har rätt ska man självklart dra ut på det maximalt, det är en rättighet vi har.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

59 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
granadadr skrev:

Instämmer, dock undrar jag om det är fullt möjligt för konstilapeln att skicka hem boten?

............ajavisst.

831 Inlägg
2 januari 2011
Japp! Dom skickar hem boten. När du minst anar det och tror att ditt ärende runnit ut i sanden kommer boten likförbannat i brevlådan smile

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
399 Inlägg
2 januari 2011
Att låta något gå till rätten om man har gjort fel slutar oftast med att man får betala både bot och rättegångskostnad.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
2 januari 2011
CrilleD skrev:
Japp! Dom skickar hem boten. När du minst anar det och tror att ditt ärende runnit ut i sanden kommer boten likförbannat i brevlådan smile

Precis!

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
3 januari 2011
Fladdermusen skrev:
Att låta något gå till rätten om man har gjort fel slutar oftast med att man får betala både bot och rättegångskostnad.

nej.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

399 Inlägg
3 januari 2011
discokapten skrev:
Fladdermusen skrev:

nej.

Jasså då måste jag ha missat något hmm Tog bara för givet att en som döms skyldig måste betala rättegångskostnad.

Audi Sport ///
Quattro 4-ever

399 Inlägg
3 januari 2011
M_Broberg skrev:
Fladdermusen skrev:
discokapten skrev:

nej.

Jasså då måste jag ha missat något hmm Tog bara för givet att en som döms skyldig måste betala rättegångskostnad.

ja, i USA. inte i sverige

Okej jag kan åxå ha fel men jag tycker inte om det *s*.

Audi Sport ///
Quattro 4-ever

7 398 Inlägg
3 januari 2011
vad jag menar att man kan låta det gå till tinget är att man kan ju ev hitta bevis,, eller så råkar ju polisen förstöra bevis,, har hänt förr,, å då har man ju en liten chans,, men inte stor,beror ju på om du var ensam i bilen, om de var två osv, och boten blir inte ett öre dyrare,,

Sök