3143
Sök

Volvo turbo // HK och Lustgas!! renoverar underrede! Etanol på G!

Skrap
2 098 Inlägg
12 november 2011
#381
snyggt smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Fullständigt galen
319 Inlägg
14 november 2011
#382
se där ja ^^

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm

591 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
#383
wink


61 Inlägg
14 november 2011
#384
tjenare, har läst igenom din tråd och det e ett grymt bygge du har big_smile Röst e lagd, en klar femma big_smile men hur va det med S/V90 när du satte dit den. Var det typ bara bult on eller vad krävdes det för modifikationer, och har du några bilder från du bytte big_smile

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)

591 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
#385
TobbeLundberg skrev:
tjenare, har läst igenom din tråd och det e ett grymt bygge du har big_smile Röst e lagd, en klar femma big_smile men hur va det med S/V90 när du satte dit den. Var det typ bara bult on eller vad krävdes det för modifikationer, och har du några bilder från du bytte big_smile
Tack!big_smile Vad har du för bil?smile


61 Inlägg
14 november 2011
#386
FFP-F skrev:
TobbeLundberg skrev:
tjenare, har läst igenom din tråd och det e ett grymt bygge du har big_smile Röst e lagd, en klar femma big_smile men hur va det med S/V90 när du satte dit den. Var det typ bara bult on eller vad krävdes det för modifikationer, och har du några bilder från du bytte big_smile
Tack!big_smile Vad har du för bil?smile
har en 740 16v 89 big_smile

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)

591 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
#387
TobbeLundberg skrev:
FFP-F skrev:
TobbeLundberg skrev:
tjenare, har läst igenom din tråd och det e ett grymt bygge du har big_smile Röst e lagd, en klar femma big_smile men hur va det med S/V90 när du satte dit den. Var det typ bara bult on eller vad krävdes det för modifikationer, och har du några bilder från du bytte big_smile
Tack!big_smile Vad har du för bil?smile
har en 740 16v 89 big_smile
Då måste du ha 940 huv och plåt vid rutan sen självklart 960 fronten sen ska du flytta bak kofångaren 9 cm sen är det klart:P

du borrar bara nya hål i krockbalkarna 9 cm ifrån där original hålen finns:D


591 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
#388
Vevlagren skickas tillbaka imorgon och ett nytt paket ska beställas med nytt godis:D


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 november 2011
#389
FFP-F skrev:
Vevlagren skickas tillbaka imorgon och ett nytt paket ska beställas med nytt godis:D
får hoppas att det va ramlagrena du skicka tillbaka då det va dom som va fel smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

591 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
#390
turboforssen skrev:
FFP-F skrev:
Vevlagren skickas tillbaka imorgon och ett nytt paket ska beställas med nytt godis:D
får hoppas att det va ramlagrena du skicka tillbaka då det va dom som va fel smile
Ja! Annars vore det ju problem:P


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 november 2011
#391
FFP-F skrev:
turboforssen skrev:
FFP-F skrev:
Vevlagren skickas tillbaka imorgon och ett nytt paket ska beställas med nytt godis:D
får hoppas att det va ramlagrena du skicka tillbaka då det va dom som va fel smile
Ja! Annars vore det ju problem:P
mm smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

591 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
#392
turboforssen skrev:
FFP-F skrev:
turboforssen skrev:

får hoppas att det va ramlagrena du skicka tillbaka då det va dom som va fel smile
Ja! Annars vore det ju problem:P
mm smile
Original lagren var det ju inget fel på utöver att de var lite slitna men man vet aldrig:P


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 november 2011
#393
FFP-F skrev:
turboforssen skrev:
FFP-F skrev:

Ja! Annars vore det ju problem:P
mm smile
Original lagren var det ju inget fel på utöver att de var lite slitna men man vet aldrig:P
har man det ändå nerrivet så kan man lika gärna byta smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

591 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
#394
turboforssen skrev:
FFP-F skrev:
turboforssen skrev:

mm smile
Original lagren var det ju inget fel på utöver att de var lite slitna men man vet aldrig:P
har man det ändå nerrivet så kan man lika gärna byta smile
Precis!wink


591 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
#395
sista delarna beställda till motorn så nu blir den komplett och klar i veckan!big_smile


29 Inlägg
4 december 2011
#396
FFP-F skrev:
sista delarna beställda till motorn så nu blir den komplett och klar i veckan!big_smile
Trevligt! big_smile

Vill du bli hård i snoppen? Sätt dig i en Volvo och tryck gasen i botten!

591 Inlägg
4 december 2011
Trådstartare
#397
Blyfa skrev:
FFP-F skrev:
sista delarna beställda till motorn så nu blir den komplett och klar i veckan!big_smile
Trevligt! big_smile
Ja visst!big_smile


591 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
#398
Som jag tidigare skrivit så passade inte mina ACL Lager jag köpte på H2M Racing så jag pratade med dem och det var bara att skicka tillbaka så skulle de sicka de rätta men jag betalde frakten, vilket är överkommligt. I måndags fick jag ett sms att mitt paket fanns att hämta ut men längre ner på smset stod det att jag skulle betala 525 kr när jag redan hade betalat 775 kr. Jag ringde och frågade vad som på gick och om de kanske satte in pengarna på mitt konto för de gamla lagrena. Nej Utan det var den summan som tillkom för den andra modellen (vilket jag kan förstå för lager som ska klara 1500hk) men det jag la märke till var att jag inte hade fått någon prisinformation om den tillkommande summan och att han senare i samtalet nämnde att den andra modellen var inte ACL utan Glyco. Dessa "nya lager" (Glyco) finns  för 500 kr HÄR:

http://folkraceshop.se/ramlager-volvo-b … gory_id=78

Han sa att han inte hittade sidan och påstod att det inte fanns någon som hette det. Då vart jag lite fundersam???? Han sa också att han visst hade gett mig detta pristillägg.

Tillbaka när jag skulle beställa första gången så skulle jag uppge vilken motor jag hade så sa jag att det var en B230fk från en 940 92a orörd men då ville han ha reg nr och mått men jag hade inga mått i huvudet men det gick tydligen endå. NU hänger allt på att jag inte hade några mått, men återigen vart jag lite fundersam och undrar varför han inte sa att han var tvungen att ha det vilket inte hade varit svårare än att jag åkte hem och mätte och sedan ringde dagen efter. Jag sa att jag tyckte att de var ett oseriöst företag och då bröt helvetet ut! Han sa att jag var helt borta och att jag var dum i huvudet och då vart jag så j...a arg så jag sa bara tack och hej och sedan la på så inte jag sa något ännu värr. Jag kom in och skakade av ilska.

Jag är inte den enda som har haft problem med H2M jag har en kompis som beställde en svetsnippel med tillhörande AN koppling och fick en svetsnippel och en skarv AN/M-gänga, vilket är en av många!


2 415 Inlägg
6 december 2011
#399
FFP-F skrev:
Som jag tidigare skrivit så passade inte mina ACL Lager jag köpte på H2M Racing så jag pratade med dem och det var bara att skicka tillbaka så skulle de sicka de rätta men jag betalde frakten, vilket är överkommligt. I måndags fick jag ett sms att mitt paket fanns att hämta ut men längre ner på smset stod det att jag skulle betala 525 kr när jag redan hade betalat 775 kr. Jag ringde och frågade vad som på gick och om de kanske satte in pengarna på mitt konto för de gamla lagrena. Nej Utan det var den summan som tillkom för den andra modellen (vilket jag kan förstå för lager som ska klara 1500hk) men det jag la märke till var att jag inte hade fått någon prisinformation om den tillkommande summan och att han senare i samtalet nämnde att den andra modellen var inte ACL utan Glyco. Dessa "nya lager" (Glyco) finns  för 500 kr HÄR:

http://folkraceshop.se/ramlager-volvo-b … gory_id=78

Han sa att han inte hittade sidan och påstod att det inte fanns någon som hette det. Då vart jag lite fundersam???? Han sa också att han visst hade gett mig detta pristillägg.

Tillbaka när jag skulle beställa första gången så skulle jag uppge vilken motor jag hade så sa jag att det var en B230fk från en 940 92a orörd men då ville han ha reg nr och mått men jag hade inga mått i huvudet men det gick tydligen endå. NU hänger allt på att jag inte hade några mått, men återigen vart jag lite fundersam och undrar varför han inte sa att han var tvungen att ha det vilket inte hade varit svårare än att jag åkte hem och mätte och sedan ringde dagen efter. Jag sa att jag tyckte att de var ett oseriöst företag och då bröt helvetet ut! Han sa att jag var helt borta och att jag var dum i huvudet och då vart jag så j...a arg så jag sa bara tack och hej och sedan la på så inte jag sa något ännu värr. Jag kom in och skakade av ilska.

Jag är inte den enda som har haft problem med H2M jag har en kompis som beställde en svetsnippel med tillhörande AN koppling och fick en svetsnippel och en skarv AN/M-gänga, vilket är en av många!
Mycket dåligt av dom! är det ett seriöst företag brukar dom ta på sig skulden. eller iallafall man brukar komma överrens om en viss summa MEN betala så mycket för lager, det tvivlar jag på!
jag betalade 2800 - 3000 på AD center med rabatt med alla packningar samt lager till min gamla B230FK
det där var överpris! tycker personligen jag! tror jag betalade 400 för vevlager, ram tror jag gick på 800:-

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 419 Inlägg
7 december 2011
#400
Kan en orsak till att du fått fel vara att fk inte fanns förens 95!?



Sök