Fick en bil stulen och ganska söndertrasad för ca 10 år sedan.
De började med ett väldigt lågt bud, då jag ringde handläggaren och pratade med honom, då fick jag ett nytt bud.
Inte heller det gick jag med på, utan bilen lagades på verkstad.
Såhär i efterhand skulle jag nog tagit deras sista bud i alla fall. Hade bilkross i bilen tills jag sålde den, det ramlade alltid fram nya bitar.
Du vet ju vad som hänt med din bil, men att acceptera deras första bud är kanske inte världens bästa idé.
Trygg & Hansa verkar ju vara riktiga busar, komma med sådana påståenden om besiktningsman osv.
Toppen gick på en bil också, då försökte de slingra sig i början och påstod att jag inte hade servat bilen ordentligt......hade köpt den helt ny och hade den på superservice var 500:e mil fram till 6000 mil.
Därefter gjorde jag en long life som inte hade gått ut. Det slutade med att toppen skickades till något Mitsubishiställe som röntgade toppen och hittade mikrosprickor som hade funnits med sedan tillverkningen av bilen. Nä usch för försäkringsbolag som försöker slingra sig, för inbetalningarna klagar de aldrig på...tom killarna på Mitsubishi sade till mig "nä fy fan för försäkringsbolag, stå på dig för sjutton".
Men men, de skall ju också tjäna pengar så de försöker med fulknep ibland.