Både ja och nej... har lite kvar att göra på matrialet plus att jag ska göra en ritningsändring... ska lägga till ett o-ringsspår så jag slipper använda packning :-)
så nu har jag fått lite mera roliga delar färdiga kopplingskåpan va för liten för att passa mot bmw lådan så fick bygga på 4 mm runt om för att den skulle passa bra. sen va arbetskompisen snäll och plana av den i svarven åt mig
När det va gjort svarvade jag en jigg till växellådan och bultade på vevaxeln
montera kopplingskåpan på ett block jag kapade av med rondellen och ställde på lådan och punkta fast den
sen ritsade jag inne och utanpå kåpan och sen va det bara att slipa bort 8 mm gods runt om ungefär och ihop igen och svetsa. så här blev resultatet
lägger upp några bilder på det avsågade blocket ifall nån är intresserad av att veta hur det ser ut
så har en vänlig själ hjälpt mig med lite fräs jobb så nu är plattan till plenumkammaren färdig med film
lite bilder jag tog hemma när jag hade trattarna i
Vafan jag har inte ens en ordentlig rörtång när jag ska greja med bilen! Roligt att du har tillgång till såna trevliga maskiner när du bygger:) Ser riktigt fint ut!