2982
Sök

Skummt ladd på saab ng900 -97

48 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
tjena,

får ett ladd på 0.5bar iställer för de vanliga 1.0bar. dessutom får jag ett undertryck längst ner på mätaren altså -1.0bar..

ibland dör den även vid inbromsning. lite halv dålig tomgång har jag oxo...

hittar inget fel, någon som har någon ide.

saab 900 2.0t.

// jimmi

STREETRACER
892 Inlägg
16 januari 2011
Kollat allt vacum o tryckrör?  och WG-klockan brukar vara lite klen.. känt på den?

Bmc Crew

48 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
Kollat allt vacum o tryckrör?  och WG-klockan brukar vara lite klen.. känt på den?

japp kollat allt de ;/

7 274 Inlägg
16 januari 2011
Börja med att byta tändstiften och gör en vanlig service.
Sen kan du även smörja upp tomgångsmotorn och se om tomgången blir lite bättre.
Om alla vakumslangar till magnetventilen är hela så kan det vara den trasig, inte allt för ovanligt.

UNDERGROUND
649 Inlägg
16 januari 2011
tändstift eller vakum läkage kanske kan de vara tryckslangarna ! kan vara ett litet håll!

48 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
nu kopplade jag in en pysventil, så nu får jag ladd som vanligt men undertrycket går ner till -1.0 vid motorbroms och dör ibland vid tomgång , lite halv konstig tomgång med hmm

STREETRACER
892 Inlägg
17 januari 2011
Pysventil är ett väääldigt stoort NEJ! på saab..  Byt Magnetventilen istället så ska du se att det (kanske) löser sig smile

Bmc Crew

48 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
ska inte köra me pys utan har de så länge tills jag hittat en ny magnetventil, men problemet återstår med undertrycket hmm

5 710 Inlägg
21 januari 2011
Att du får undertryck är inget märkligt alls.
När motorn går suger den i sig mängder med luft, släpper du gasen vill den fortfarande suga luft men ioma gasspjället är stängt får den ingen (eller väldigt lite) luft vilket gör att det blir undertryck och minusvärde på mätaren.
Detta är fullt normalt.
Dock brukar man inte få till såååå mycket och det ihop med att den dör och har konstig tomgång kan tyda på tomgångsmotorproblem.
Som Brains skrev, smörj den. Jag skulle vilja ha en rengöring oxo.

MVH Jonas
..............

48 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
jonTe skrev:
Att du får undertryck är inget märkligt alls.
När motorn går suger den i sig mängder med luft, släpper du gasen vill den fortfarande suga luft men ioma gasspjället är stängt får den ingen (eller väldigt lite) luft vilket gör att det blir undertryck och minusvärde på mätaren.
Detta är fullt normalt.
Dock brukar man inte få till såååå mycket och det ihop med att den dör och har konstig tomgång kan tyda på tomgångsmotorproblem.
Som Brains skrev, smörj den. Jag skulle vilja ha en rengöring oxo.

jag vet att man ska få undertryck o allt de men de e allderles för mkt..  ska testa me en ny tomgångsmotor imonr smile

18 Inlägg
17 februari 2011
hej. jag har ungefär samma problem som du beskriver på din saab 900, fast jag har en 95a. vad var det som var felet?
/Erikson

48 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
vet fortfarande inte varför de är så sad

18 Inlägg
17 februari 2011
vad säger dom på verkstaden+

Sök