fan din baklucka sitter bättre än vad min gör! störande som fan
Hehe okej tycker den sitter lite halvdåligt men får duga, fixat så de går att stänga nu me, fast man får dock ta i en del, och så är låsningen lite halvskum, går ibland, de får få sig en koll Okej ska ta en kik där
Hehe, har ju skrivit i början av tråden att den ska bli ungefär som på före-bilderna och på de bilderna satt ju märkena där, men får se va de blir sen, annat att pilla med just nu
Satte dit låskolv från en gammal dörr så att man kan låsa bilen. Låskolven i den andra gamla dörren är bomfast men ska försöka få den att funka så man har rätt lås på båda sidor.
Nu går de att stänga och låsa bagagen också, gött de.
De vill ha bort högen me skrot här så började plocka grejer som är bra att spara, blev rutorna. Den sista rutan, som är bytt av tidigare ägare, fick ja inte ur men får försöka me de nån annan gång.
fan din baklucka sitter bättre än vad min gör! störande som fan
Hehe okej tycker den sitter lite halvdåligt men får duga, fixat så de går att stänga nu me, fast man får dock ta i en del, och så är låsningen lite halvskum, går ibland, de får få sig en koll Okej ska ta en kik där
se om du kan flytta bak hela låsningen! det gjorde jag och det blev hur bra som helst! det sitter 2 st skruvar underifrån om du inte redan vet detta! flytta bak den max och om det går gör en justering på den som åker ner i låset som sitter på bakluckan så kommer det bli super!
se om du kan flytta bak hela låsningen! det gjorde jag och det blev hur bra som helst! det sitter 2 st skruvar underifrån om du inte redan vet detta! flytta bak den max och om det går gör en justering på den som åker ner i låset som sitter på bakluckan så kommer det bli super!
UniCross skrev:
du får se till att få bort bultarna som satt som stängning till gamla bakluckan nu när det går att stänga den ordentligt
Japp den som går ner i låset är så långt ner de går o själva låsmekanismen så långt bak de går, man får ta i rätt mö för o få igen, e väl hela plåten som är lite nersäckad säkert Låsningen funkar nu dock, var att det va en specialare i mitten där som ja gjorde med brickor och grejer när ja hade haft av själva pinnen som putter på låsmekanismen, men hittade den riktiga skruven igen så nu funkar låset fint
Hade tänkt dra kablar till blinkers bak idag men blev snö och slask och skit så de blev inge me de, bara kollat så att båda bromsljusen funkade, antog att även höger lös och de gjorde de.
Underbart arbete du lägger ned! kul att någon tog tag i denna bil, kommer ihåg när jag såg den på blocket och undrade hur det skulle gå för den hehe. Kommer följas! kämpa på
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Underbart arbete du lägger ned! kul att någon tog tag i denna bil, kommer ihåg när jag såg den på blocket och undrade hur det skulle gå för den hehe. Kommer följas! kämpa på
Tackar, jo den såg inge vidare ut, och är ganska illa i skicket rätt igenom, men dugligt bruksskick till en början ska allt gå att få till så får man se vart det bär av sen Jo det ska allt kämpas på, har blivit dåligt med grejing det senaste men om vädret tillåter så kommer det hända lite nu i helgen
hur är det med din motor nu? jag har fått problem med min nämnligen ingen som helst gasrespons, det händer absolut INGENTING när jag gasar, den varvar fan inte ens upp han puttrar på tomgång och alla wirar och så rör sig som dem ska men det händer ingenting xD skitmysko!
hur är det med din motor nu? jag har fått problem med min nämnligen ingen som helst gasrespons, det händer absolut INGENTING när jag gasar, den varvar fan inte ens upp han puttrar på tomgång och alla wirar och så rör sig som dem ska men det händer ingenting xD skitmysko!
Den är extremt svårstartad och surar igen lätt, men när den är igång så går den hur fint som helst sen tändningen ställdes rätt, har ingen tomgång utan choke men ställer man choken så det blir lagom tomgång och trycker till så svarar den direkt och går skitfint, just att starta som den är tjurig med Innan tändningen ställdes rätt bluddra den till när man tryckte på gasen, an fick "pimpla" upp den i varv
Dragit kabel till blinkers bak idag, höger sida klar och vänster snart klar.
Grejing
Framme i solen Förardörren är inte riktigt stängd på bilden.
Fick med blinkers på bild också, dock jämt i början av blinkningen, mycket starkare ljus när de blinkar.
Den inte alltför kompletta inredningen. Söker det mesta fortfarande
Skulle ha igång bilen idag och den gick igång men dog ganska fort med en rejäl knall, vet inte riktigt vad de är med den nu Riktigt sugen på en annan motor egentligen men vill ha igång den befintliga till att börja med.