UniCross skrev:
min bil var ju precis likadan! kolla över förgasaren! kolla membranet och även ta isär och blåsa rent allt, sen kolla tempkompensatorn på förgasaren om du har stromberg eller zenith 175 cd, den kan ha hängt sig i öppet läge eller så, titta även till choken så att den nuddar gas-spjället, kolla så inte gasvajern ligger fel så att den ger lite gas hela tiden, hmm vad mer, se över tändningen med lampa så att den verkligen är rätt. kommer inte på mer just nu

Membranet är tänkt att kolla, kan skada på det göra så den inte startar?
Tempkompensator är ja inte bekant med, vad gör denna och var sitter den? Har Pierburg, 175cd.
Choken fungerar, gjorde inte det när jag köpte den men detta märkte jag ganska fort och fixade så den fungerar.
Ger gas hela tiden gör den inte.
Kollade tändningen med lampa samt brytaravstånd och kamvinkel och ställde alla på de värden jag hittat efter lite läsning, och det gav som sagt resultat då den gick väldigt fint dom dagarna den gick.
Om det inte är så att tändningen på något konstigt vänster har ställt om sig så känns de som förgasaren är boven, men förstår bara inte vad som kan ha hänt utan förvarning eller några symptom alls, menmen, får väl skita i logik o bara kolla allt som går
EDIT : Solex 175cd menade jag, Pierburg hängde kvar i huvudet sen annat tillfälle 
kyngas skrev:
kolla så brytar avståndet stämmer också

men min va också typ lika ..byte förgasare och problemet va löst

Kollat tändingen med lampa samt brytaravstånd och kamvinkel och ställt rätt dom.
Okej, va den också helt död även på startgas? Gick ju skitfint när tändningen blev rätt så måste ju nästan va förgasaren tycker jag.
UniCross skrev:
jag var envis och fick iordning på min efter lite krångel! kolla oljan i förgasaren också för jössenam! det ska bara vara olja i röret i mitten på trotteln

Olja i förgasaren är påfyllt, vilket troligtvis också gjorde sin del till jämnare gång den gången den startade och gick fint
Får nog bli lite förgasarpill, får väl ta av den och kontrollera och blåsa rent osv, borde vara förgasarn som är boven nu tkr ja.
Har för övrigt även kollat efter läckor runt insug och så och den är tät så inge tjuvluft eller så heller.