13/4 2011![http://i53.tinypic.com/34zg6di.jpg]()
Nöjde mig inte med att bara se utan skruvade isär tempkompensatorn helt idag och kollade så att den inte är fast i nåt läge, gick fram och tillbaka fint

Sen fixade jag en skruv där det var hål, hade ingen som passade helt så fick bli en som gick i lite och på med en mutter så att det drar emot lite också, är även fastsättning till tempkompensatorn.
Satte även dit förgasaren och på med alla slangar osv och tog av luftfiltret och gjorde några blåsande med kompressorn, hittade inte olja till förgasaren dock så väntar på det.
Tänkte även fråga om nån vet vad det ska vara för elektrodavstånd på en gammal B21a? Är nog inte ens säkert att de är rätt tändstift med tanke på diverse andra slarvigheter, men de ska bytas i vilket fall men rätt elektrodavstånd skadar ju inte sålänge

Gick ju dock som sagt fint utan misständningar sist den var igång men vill att allt ska vara kollat och rätt så man är säker

Men nu är ju iaf förgasaren renblåst från massa skit i kanaler samt diverse grejer bytt osv, det öppna hålet igentäppt samt att den drog rätt rejält med tjuvluft i nederkant där förgasaren sitter mot insuget eftersom de undre muttrarna gick att lossa med fingrarna, nu är dom dragna ordentligt, förstår inte varför man skruvar åt två av fyra muttrar för hand lite på känn bara..
EDIT: Ni får ursäkta att jag ofta svävar iväg och skriver en hel roman för att förklara en simpel sak