2531
Sök

Skadligt med dumplock?

39 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Hej har ett monterat så kallat dumplock på miin bil till turbon undrar över för och nackdel med det förutom ljudet de är väll de då! men borde inte de vara skadligt för turbon att köra me ella?????? eller måste jag montera en vanlig dump också??

8 250 Inlägg
18 januari 2011
Livslängden på turbon blir lite kortare och den kan kännas lite slöare vid växlingar, men i övrigt är det ingen fara.

39 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
okej kan jag låta de vara som det är nu då för nu sitter de bara dumplocket inget annat om de inte är så farligt turbon är orginal.. eller ska jag sätta en dump också?

552 Inlägg
18 januari 2011
krille850 skrev:
okej kan jag låta de vara som det är nu då för nu sitter de bara dumplocket inget annat om de inte är så farligt turbon är orginal.. eller ska jag sätta en dump också?

Vilken bil gäller det?

39 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
volvo 850

552 Inlägg
18 januari 2011
krille850 skrev:
volvo 850

Ingen dump behövs asap. men du förkortar turbons livslängd genom att göra "compresor surge" 

http://www.youtube.com/watch?v=OuNTnA5A2Fo

Jag tror en vanlig återc. dump eller original dump + öppet luftfilter är bättre/säkrare.

39 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
men genom att dumplocket sitter där, och sedan sätta på en eftermarknads-dumpventil på insugsröret som vanligt?

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 januari 2011
krille850 skrev:
men genom att dumplocket sitter där, och sedan sätta på en eftermarknads-dumpventil på insugsröret som vanligt?

Vad var felet med "dumpen" som redan fanns monterad? Varför köpa massa saker för dyra pengar som löser funktionen på ett betydligt sämre sätt?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök