3751
Sök

Missljud Volvo S40 2.0T -2003

123 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej, har fått problem med bilen. En S40 2.0T -2003, den har gått 11000 mil. Kamremsbyte snart.
På låga varv (runt 1000 till 2000 varv) så "skramlar" det, låter som att det kommer från motorn, från början lät det som att det var en lös plåt eller något, men nu är jag orolig för att det har med motorn att göra. Vad kan det vara? Är det kanske något vanligt fel på S40?
Tacksam för svar! Mvh Niklas

Pappa Jimmy

1 Inlägg
24 januari 2011
#2
Hej ..har du kollat spännhjulet till multiremmen??har haft en 2,0 t -02..hade också skramlande ljud men det var lagerhaveri i spännhjulet till multiremmen samt att remskivan till generatorn var ihjäl..hoppas du hittar felet..lycka till!!!smile


1 Inlägg
5 mars 2011
#3
Tja!

Har ett liknande skramlande ljud på min S40 2.0T - 01.
De låter från höger sida, går dock inte att höra så bra utifrån. De kommer när jag börjar köra lite sakna, eller när jag kör, släpper gasen helt och trycker till den lite snabbt men lätt. Problemt e att står jag stilla kan jag gas hur mkt som helst, de låter inget då. bara så fort jag börjar rulla upp i 5-10 km/h. Sjukt irriterande. Kollat allt jag kan i motorn, sladdar, plåtar, plast. tömt hands facket då de låter som att de kommer från de hållet.

Några förslag uppskattas nåt otroligt!

// P


Sök