Tja jag har en supra mkiv twin turbo original motor. Men har hört att man inte ska köra så mycket på fullt tryck på turbon för packningarna klarar inte de. Så vilket tryck bör man ställa in via turbo controllern?
Ok tack. det låter rimligt den står idag på 1 bar o den e nog snål ställd. Sen nästa fråga när jag köpte bilen så pratade han om att man måste ställa in trycket varje gång man startar bilen men det är väl inte nödvändigt du kan ju köra samma tryck fast bilen är kall bara att man inte kör bilen hårt förns den blivit varm lr?
Är det inte j-spec som har keramiska impeller i sina turbosar? De ska tydligen vara ganska sköra och kan börja falla sönder vid för högt laddtryck... inte kul om flisorna letar sig in i motorn
Vill man vara på säkra sidan kan man ju alltid uppgradera turbosarna med ordentliga stål-impellers och nya lager.
Är det inte j-spec som har keramiska impeller i sina turbosar? De ska tydligen vara ganska sköra och kan börja falla sönder vid för högt laddtryck... inte kul om flisorna letar sig in i motorn
Vill man vara på säkra sidan kan man ju alltid uppgradera turbosarna med ordentliga stål-impellers och nya lager.
Det finns även ett uppgraderings-kit hos GIKturbo http://www.gikturbo.se/bytesturbo/speci … 8-x-2.html OBS! att priset på 11.800:- är UTAN moms, så med 25% moms blir det slutgiltiga priset 14.750:- och då har man turbosarna goda för att klara upp emot 660hk