Så här var det för mig.
Miljökörning på motorvägspåfart enligt körskola:
Accelerera fullt allt vad bilen orkar på 3an, för att sedan kasta i 5an. Har bilen en 6e växel så blir den ännu bättre.
Sen kan vi ju diskutera hur vida detta är särskilt bra, eftersom samma person på körskolan hävdade en hel del annat skumt.
Jag blev påkommen med att bromsa med vänsterfoten vid ett tillfälle. Jag fick då höra att detta var totalt livsfarligt.
Anledningen var att när denne person var liten och satt i baksätet, medans hennes storasyster körde bilen och deras morfar satt bredvid i passargerarsätet, så hände en hemsk olycka.
Föraren av bilen bromsade (precis som jag) med vänsterfoten i en kurva. Morfar märker detta och pekar ner mot dennes fötter och frågar: "Vad håller du på med?"
Föraren av bilen tappar koncentrationen och ser ner på sina fötter, vilket leder till att de kör av vägen och voltar.
Jag vet inte vad min poäng med denna utdragna historien var, men det kanske hjälper dig att inte koka av frustration om du tycker något är helknäppt när du kör upp, för det gjorde jag ett antal gånger...
Lycka till
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.