Satt just och läste en tråd om en kille som sålt sin bil till en kille och blivit lovad pengarna några dar senare men sen blivit blåst på den. Även sett flertallet andra trådar om folk som sålt bilar som dom skulle få betallt efter att bilen var skriven på köparen, eller att dom fick handpening först och skrev över bilen och skulle få resten sen, eller att folk betallat för en bil innan dom sett den, eller att dom låter en totall främling provköra bilen helt själv då han lämnat sin ford fiesta 1.1 från 81 som han inte ens ägde sj?
Hur tänker man då eller? tror folk att alla här i världen är så snälla eller vadå?
När jag säljer bilar låter jag aldrig köparen provköra bilen själv, han får aldrig nyckeln förens jag sitter i bilen, skulle aldrig skriva på papper innan jag fått betallt eller betalla för en bil jag inte provkört oavsett vad det står i annonsen på blocket.
Så skulle va skoj att folk här på garaget tänker när ni säljer/köper bilar? Är ni så godtrogna?
folk är godtrogna. Låter det för bra för att vara sant så är det oftast så.
Grundregeln som CarpeDiem skrev är för mig rätt klar men inte för alla. Se personerna på lyxfällan! Inge pengar så kan man inte handla fick man ju lära sig rätt tidigt i livet.
När jag säljer en bil spelar ingen roll vad det är för bil eller pris på den så pengarna ska jag se innan samt körkort finns inte det så så kan köparen glömma allt, följer alltid med när köparen vill provköra vill han ha med någon så är det max en resten kan dra, bilnyckel lämnas när jag sitter i bilen. har då aldrig träffat på en ärlig köparen det finns alltid nån baktanke när dom är fler än 2st. samt att jag möts alltid upp på min hemmaplan på den plats jag bestämmer om inte det duger så finns det alltid fler så är intresserade.