torpis skrev:
Vad är kvalitet? Ni säger att kvaliteten hos kina-agg är sämre, jag vill påstå tvärt om!! Kvalitet handlar om att uppfylla kundens förväntningar och gärna överträffa dem.
Köper du en turbonetics för 15000kr så förväntat man sig perfektion
Köper du ett kinaagg för 2500kr så förväntar man sig att det inte skall hålla speciellt länge.
Vilket aggregat håller då egentligen högst kvalitet? inte självklart, men ett sämmre aggregat kan absolut hålla högre kvalitet än det dyrare. Det handlar ju om att uppfylla förväntningarna INTE pumpa flest mil på racerbanan!
Två till synes likadana aggeegat fungerar lika bra, men aggregatet med turbin i incornel kommer hålla längre än den med turbin i trä. likväl kommer den med turbin i incornel hålla längre än den med stålturbin, men vilken håller längst när vi pratar incornel i två olika varianter av incornel? Vet kinatillverkaren Garrets specifikation på turbinmaterial eller kan de bara gissa?
klurigt är det iaf och jag förstår absolut bägge sidor. Både de som hissar och de som dissar. Aggregaten är med största sannolikhet sämmre rent mekaniskt och tekniskt, men om du inte kommer märka skillnaden, vad spelar det då får roll? Om kina agget håller 1500mil i Audi S2:an med 2.4bar laddtryck och Garretaggregatet hade hållt 8000mil men motorn rasar efter 1300mil... då är ju garretaggregatet överspecat!
hoppas ni är med på mitt tänk :-)