4291
Sök

Köpråd! Volvo 850/s70 med turbo eller saab 9-3/9-5 med turbo.

412 Inlägg
6 februari 2011
#21
Obione skrev:
TurbOla skrev:
Morsan lyckades slå sönder ena sidospegeln på syrrans 9-5 vid ett tajt möte för ett tag sen.

Ny sidospegel (utan lackering) kostade närmare 2500kr på Skruvat.se

Samma sidospegel till 850/S70/V70 kostar 895kr...

Titta på reservdelspriser också, även försäkring.

Edit: Jag bytte kupéfläkt på min 850, hamnade på drygt 880kr inkl. frakt. Bytet tog 15 minuter, mitt i vintern, utomhus.

Syrran fick ge 3600 för kupéfläkt inkl byte på verkstad, pga att den tydligen inte kunde bytas hursomhelst.

på volvon bytte du själv och saaben byttes på verkstad!

en fördel är väl om man jämför samma saker ?

Du kanske ska läsa vad han skriver.

135
├┼┼
24 R

Reservdansk
6 271 Inlägg
6 februari 2011
#22
Obione skrev:
på volvon bytte du själv och saaben byttes på verkstad!

en fördel är väl om man jämför samma saker ?

Som jag skrev, så var det tydligen inte möjligt att byta själv på Saaben, pga elektroniken enligt verkstaden.
Om det är sant eller falskt låter jag vara osagt.

Men se på sidospeglarna bara, enorm prisskillnad, samma sorts vara, samma återförsäljare.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

12 Inlägg
6 februari 2011
#23
* pga att den tydligen inte kan bytas hursomhelst*

är inte direkt svårare att byta fläkten på saaben än på volvo, samma tid!

12 Inlägg
6 februari 2011
#24
TurbOla skrev:
Obione skrev:
på volvon bytte du själv och saaben byttes på verkstad!

en fördel är väl om man jämför samma saker ?

Som jag skrev, så var det tydligen inte möjligt att byta själv på Saaben, pga elektroniken enligt verkstaden.
Om det är sant eller falskt låter jag vara osagt.

Men se på sidospeglarna bara, enorm prisskillnad, samma sorts vara, samma återförsäljare.

har jag inte kommenterat! smile det kan någon annan svara på!smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 februari 2011
#25
Obione skrev:
TurbOla skrev:
Morsan lyckades slå sönder ena sidospegeln på syrrans 9-5 vid ett tajt möte för ett tag sen.

Ny sidospegel (utan lackering) kostade närmare 2500kr på Skruvat.se

Samma sidospegel till 850/S70/V70 kostar 895kr...

Titta på reservdelspriser också, även försäkring.

Edit: Jag bytte kupéfläkt på min 850, hamnade på drygt 880kr inkl. frakt. Bytet tog 15 minuter, mitt i vintern, utomhus.

Syrran fick ge 3600 för kupéfläkt inkl byte på verkstad, pga att den tydligen inte kunde bytas hursomhelst.

på volvon bytte du själv och saaben byttes på verkstad!

en fördel är väl om man jämför samma saker ?

Läs hans inlägg en gång till, på Saaben byttes den på verkstad eftersom den var för svår att byta själv medan på en Volvo byttes den på 15min utomhus. På Saab fanns alltså inget alternativ...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Reservdansk
6 271 Inlägg
6 februari 2011
#26
Obione skrev:
* pga att den tydligen inte kan bytas hursomhelst*

är inte direkt svårare att byta fläkten på saaben än på volvo, samma tid!

Jag har inte koll på hur det ser ut på Saaben, jag var inte i närheten då och kunde titta på den.
Jag får lita på att det du säger stämmer.

Efter en del googlande hittade jag reservdelspris på kupéfläkt till 9-5, och det ligger på 1395kr, plus frakt.

600kr dyrare än till 850/S/V70.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

12 Inlägg
6 februari 2011
#27
Rquired skrev:
Obione skrev:
TurbOla skrev:
Morsan lyckades slå sönder ena sidospegeln på syrrans 9-5 vid ett tajt möte för ett tag sen.

Ny sidospegel (utan lackering) kostade närmare 2500kr på Skruvat.se

Samma sidospegel till 850/S70/V70 kostar 895kr...

Titta på reservdelspriser också, även försäkring.

Edit: Jag bytte kupéfläkt på min 850, hamnade på drygt 880kr inkl. frakt. Bytet tog 15 minuter, mitt i vintern, utomhus.

Syrran fick ge 3600 för kupéfläkt inkl byte på verkstad, pga att den tydligen inte kunde bytas hursomhelst.

på volvon bytte du själv och saaben byttes på verkstad!

en fördel är väl om man jämför samma saker ?

Läs hans inlägg en gång till, på Saaben byttes den på verkstad eftersom den var för svår att byta själv medan på en Volvo byttes den på 15min utomhus. På Saab fanns alltså inget alternativ...

så äre nog inte ,bara en försäljar prat, den ä precis lika lätt att byta som 850 har ni provat själv=) ?

12 Inlägg
6 februari 2011
#28
TurbOla skrev:
Obione skrev:
* pga att den tydligen inte kan bytas hursomhelst*

är inte direkt svårare att byta fläkten på saaben än på volvo, samma tid!

Jag har inte koll på hur det ser ut på Saaben, jag var inte i närheten då och kunde titta på den.
Jag får lita på att det du säger stämmer.

Efter en del googlande hittade jag reservdelspris på kupéfläkt till 9-5, och det ligger på 1395kr, plus frakt.

600kr dyrare än till 850/S/V70.

stämmer säkert men den e inte svårare för det smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 februari 2011
#29
Obione skrev:
Rquired skrev:
Obione skrev:

på volvon bytte du själv och saaben byttes på verkstad!

en fördel är väl om man jämför samma saker ?

Läs hans inlägg en gång till, på Saaben byttes den på verkstad eftersom den var för svår att byta själv medan på en Volvo byttes den på 15min utomhus. På Saab fanns alltså inget alternativ...

så äre nog inte ,bara en försäljar prat, den ä precis lika lätt att byta som 850 har ni provat själv=) ?

Ja jag vet inte utan förtydligade bara vad TurbOla skrev.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

12 Inlägg
6 februari 2011
#30
det blir säkert kanoners!

btw känna och klämma och ta den bilen du själv vill ha smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
6 februari 2011
#31
Obione skrev:
så äre nog inte ,bara en försäljar prat, den ä precis lika lätt att byta som 850 har ni provat själv=) ?

Så är det nog inte?
Du vet alltså inte om det är lätt, om det är elektronik inblandat i det hela?
Du tror det är försäljarprat?


Min syster har inget intresse av att mecka, och hon lämnade då helt enkelt in bilen.

Jag har, som jag skrivit, inte brytt mig då jag inte var i närheten när hon fick byta, och bryr mig inte, då det inte är min bil.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

12 Inlägg
6 februari 2011
#32
TurbOla skrev:
Obione skrev:
så äre nog inte ,bara en försäljar prat, den ä precis lika lätt att byta som 850 har ni provat själv=) ?

Så är det nog inte?
Du vet alltså inte om det är lätt, om det är elektronik inblandat i det hela?
Du tror det är försäljarprat?


Min syster har inget intresse av att mecka, och hon lämnade då helt enkelt in bilen.

Jag har, som jag skrivit, inte brytt mig då jag inte var i närheten när hon fick byta, och bryr mig inte, då det inte är min bil.

jag har bytt på både volvo och saaben ett flertal gånger på saaben, men som JAG anser så är det inte svårare eller lättare på någon av bilarna,

men klart går du till en verkstad så vill väl dom ha jobb och tjäna pengar?

Reservdansk
6 271 Inlägg
6 februari 2011
#33
Du uttryckte det som om du gissade och trodde att det var lätt att byta på Saaben,
och det lät för min del inte särskilt trovärdigt.

Men om du har bytt på båda bilarna, så då är det ju bra, då vet vi nu att det ska vara lika lätt på båda bilarna.

Att verkstäder vill ha jobb är klart, men vad tjänar de på att ljuga för dig som kund?

Får du reda på i efterhand att de ljugit, lär du ju aldrig komma tillbaka dit, och inte direkt rekommendera dina vänner, och dessutom berätta för alla du känner vad du tyckte om den verkstaden...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

12 Inlägg
6 februari 2011
#34
TurbOla skrev:
Du uttryckte det som om du gissade och trodde att det var lätt att byta på Saaben,
och det lät för min del inte särskilt trovärdigt.

Men om du har bytt på båda bilarna, så då är det ju bra, då vet vi nu att det ska vara lika lätt på båda bilarna.

Att verkstäder vill ha jobb är klart, men vad tjänar de på att ljuga för dig som kund?

Får du reda på i efterhand att de ljugit, lär du ju aldrig komma tillbaka dit, och inte direkt rekommendera dina vänner, och dessutom berätta för alla du känner vad du tyckte om den verkstaden...

sant så sant

1 638 Inlägg
6 februari 2011
#35
Obione skrev:
TurbOla skrev:
Obione skrev:
så äre nog inte ,bara en försäljar prat, den ä precis lika lätt att byta som 850 har ni provat själv=) ?

Så är det nog inte?
Du vet alltså inte om det är lätt, om det är elektronik inblandat i det hela?
Du tror det är försäljarprat?


Min syster har inget intresse av att mecka, och hon lämnade då helt enkelt in bilen.

Jag har, som jag skrivit, inte brytt mig då jag inte var i närheten när hon fick byta, och bryr mig inte, då det inte är min bil.

jag har bytt på både volvo och saaben ett flertal gånger på saaben, men som JAG anser så är det inte svårare eller lättare på någon av bilarna,

men klart går du till en verkstad så vill väl dom ha jobb och tjäna pengar?

Förbaskat dålig kvalitet på Saab´s kupéfläkt kan tilläggas då wink



*sorry var bara tvungen* tongue
Senast redigerat av Munkis (6 februari 2011)


12 Inlägg
6 februari 2011
#36
haha snyggt smile


Sök