2689
Sök

Extraljushållare

135 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Hej!
Kan man popnita fast extraljus hållaren?
Har hört att det finns slangar & dylikt mellan plasten & plåten
vill inte gärna borra då!
Eller räcker det med några skruvar i plasten?
Varför är vissa hållare förborrade & andra inte?
Tacksam för svar!
Mvh...smile

1 863 Inlägg
5 februari 2011
Räcker gott och väl med skruvar, jag har gjort så på mina bilar och har aldrig varit några problem.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

135 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Hej!
Ok!
Ska man ta plåtskruv då ?
Mvh..

Xenoholic
2 559 Inlägg
5 februari 2011
fimpen007 skrev:
Hej!
Ok!
Ska man ta plåtskruv då ?
Mvh..

Ja, tar du för grovgängade så drar de inte. Men du får ta det försiktigt när du skruvar, det är ju inte jättetjock plast wink
Sen KAN det finnas grejer innanför som man inte ska skruva i, men vet inte hur det ser ut på din bil big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

135 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Varför är vissa hållare för borrade & andra inte?roll
Mvh...

51 Inlägg
5 februari 2011
När jag satte på extraljus på min Corolla drog jag 2 feta genomgående bult genom krockbalken i fram, det gör att dom inte blåser av i första taget...

135 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Varför är vissa hållare för borrade & andra inte?
Tacksam för svar på frågan!!!

Räcker det inte å fästa hållaren i samma hål som skylten? hmm
Mvh...

424 Inlägg
5 februari 2011
fimpen007 skrev:
Varför är vissa hållare för borrade & andra inte?
Tacksam för svar på frågan!!!

Räcker det inte å fästa hållaren i samma hål som skylten? hmm
Mvh...

Jag andvände samma hål som dom hade dragit fast reg.skylten med nån typ av plåtskruv..

Men jag va osäker på hur stabilt de skulle bli, ville helt inte ha dom fula stödpinnarna till extra-ljusen

Så jag gjorde såhär smile

Drog bor reg.skylten, o skruvade bort reg.skyltshållaren
Plockade av hela frontspoilern
Satte regplåten på extraljushållaren o borrade genom samma hål som redan fanns i reg.skylten
Satte extraljus hållaren på frontspoilern o böjde den försiktigt efter formen så den skulle sitta snyggt o borrade även där igenom
Satte en metallbricka bakom spoilena så de fördelar trycket lite när man drar åt o andvände mindre maskinskruv o mutter på baksidan för låsning..

Så vill nån sno mina regskyltar, så måste dom ta hela spoilern lol

Hoppas de inte blev för krånlig beskrivning

135 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Någon risk att utlösa krockkudden?roll
Kopplar man bort batteriet borde det inte vara någon risk eller?

424 Inlägg
2 april 2011
Den frågan är lite svårbesvarad för de skiljer någ åt lite på din o min bil men bara inte skruvarna är för långa så är de nog inge risk!

Kan tillägga att jag smällde me ett rådjur förra våren under kristi himmelfärd i ca 75km\h på en landsväg o den plåten tog emot smällen såpass bra så min airbag utlöstes inte ens.. i vissa situationer kan de va farligt såklart om de skulle va en älg o jag kom i 90 men de va en ung bock så de hände inget..me mej iaf, han honom tog de slut vid vägkanten efter en 3 meters flygtur

282 Inlägg
2 april 2011
Jag använde mig av skruvankare (funkar som popnit) finns på biltema och liknande ställen, funkar klockrent. Bara att borra ett hål i plasten sen sätter man in skruvankaret.
Senast redigerat av bombare (2 april 2011)

Forummoderator
26 349 Inlägg
2 april 2011
Jag fick rådet av personalen på Autotjänst här i stan, att popnita. Däremot är popnitarna i sig av grövre modell och av nån annan metall än vanligt, minns dock inte vilken.
Blev stabilt som sjutton faktiskt. Borrade dock hål i kofångarplasten först såklart.

Och vissa hållare är förborrade och vissa är det inte. Så är det bara.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök