3596
Sök

Montera rails på bil utan rails original?

Flickspanare
728 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Tjena. Tänkte montera rails på bilen inför sommaren. Tanten vill ha takbox på bilsemestern..
Men min 945a har ju inte detta original. Är det överhuvudtaget någon ide att försöka sig på detta? Tänkte med att få det rakt och snyggt åt alla håll o kanter?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

* Voff voff *
10 702 Inlägg
6 februari 2011
Du måste ju inte ha rails för att kunna få på en takbox...

Men visst går det att montera rails! Antagligen kan du få måtten för var du ska borra hålen från Volvo! Sen är det bara att mäta NOGA och borra! Innertaket måste ner oxå!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Flickspanare
728 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Brådhis skrev:

Men visst går det att montera rails! Antagligen kan du få måtten för var du ska borra hålen från Volvo! Sen är det bara att mäta NOGA och borra! Innertaket måste ner oxå!

//Brådhis

Jag har hört att det skall vara förstansade märken för hålen, är detta en bluff då eller?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

* Voff voff *
10 702 Inlägg
6 februari 2011
Turbojesus skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Jag har hört att det skall vara förstansade märken för hålen, är detta en bluff då eller?

Bra fråga... Det har jag inte hört, men å andra sidan är det inte omöjligt att det finns! Lätta på innertaket och kika om du ser nå´t!

Men som sagt, ska du bara ha dit dom för takboxen är det nog lättare att bara köpa ett par takbågar på blocket.se... Fast det kanske är för "stylingens" skull oxå? wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Flickspanare
728 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Brådhis skrev:
Turbojesus skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Bra fråga... Det har jag inte hört, men å andra sidan är det inte omöjligt att det finns! Lätta på innertaket och kika om du ser nå´t!

Men som sagt, ska du bara ha dit dom för takboxen är det nog lättare att bara köpa ett par takbågar på blocket.se... Fast det kanske är för "stylingens" skull oxå? wink

//Brådhis

Japp dels för syns skull, och dels för att jag vill ha en lågmonterad takbox, gillar inte dessa superhöga som man får med vanliga takräcken. Men om man bara ville ha takbox så skulle ju den varianten vara att föredra smile

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Sök