3146
Sök

Köpa Begangnade Däck På Nätet?

Snickarjävel
554 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Som topic.

Var kan man köpa begangnade däck online ?

Borde ju finnas någon sida som säljer de?

Blocket har jag redan kikat på men hittar inte de jag söker.

Däcken jag behöver är sommardäck 225/35-19"

Hoppas här är någon som kan hjälpa mig smile

Mvh Fredrik cool
Senast redigerat av Baku (11 februari 2011)

176 Inlägg
11 februari 2011
google.se

Snickarjävel
554 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
H22 skrev:
google.se

nöffe.. du tror aldrig jag googlar.

Tvivlare
2 266 Inlägg
11 februari 2011
Varför beggade däck? Har man råd med en så pass ny bil o 19-tumsfälgar så bör man väl ha råd med däck? roll Dackonline.se har annars nya billiga.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Snickarjävel
554 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
MantaRobin skrev:
Varför beggade däck? Har man råd med en så pass ny bil o 19-tumsfälgar så bör man väl ha råd med däck? roll Dackonline.se har annars nya billiga.

jo men om jag köper ett halvslitet märkesdäck s¨kostar de kanske 300. o då har jag halva tiden kvar på däcket.

köper jag ett nytt så kostar de 1800. efter halva tiden kostar de 900.

alltså kan jag tjäna mer på att köpa beggade smile

billiga o bra brukar inte gå hand i hand smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
11 februari 2011
beror ju på hur hårt du kör. normal körning duger dackonlines däck bra till. körde Sunny SN3630 215/45/17 därifrån på 740n utan några problem. men att åka ut o piska bana med dom eller åka 200 knutar i ösregn kanske inte är att rekommendera.

Snickarjävel
554 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
MantaRobin skrev:
beror ju på hur hårt du kör. normal körning duger dackonlines däck bra till. körde Sunny SN3630 215/45/17 därifrån på 740n utan några problem. men att åka ut o piska bana med dom eller åka 200 knutar i ösregn kanske inte är att rekommendera.

vill ju ha lite säkerhet oxå tongue

Tvivlare
2 266 Inlägg
11 februari 2011
Baku skrev:
MantaRobin skrev:

Som sagt, till normal körning duger dom bra smile Sätta slitna däck på en bil ger ju inte mycket säkerhet?

Snickarjävel
554 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
MantaRobin skrev:
Baku skrev:
MantaRobin skrev:

Som sagt, till normal körning duger dom bra smile Sätta slitna däck på en bil ger ju inte mycket säkerhet?

inte slitna tongue halv slitna smile

379 Inlägg
11 februari 2011
www.dackonline.se har bra och billiga däck mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

Muttley
11 februari 2011
du vill ha säkerhet men kör hellre med begagnade däck smile. de går inte ihop. Finns billiga icke kända märkesdäck som faktiskt duger riktigt bra till brukskörning. Köper alla mina däck på däckonline och har aldrig haft problem med de däcken.

564 Inlägg
11 februari 2011
klart att man kan hitta fina begangade däck! Bara för att de suttit på en annan bil innan betyder inte att de är dåliga.
Jag köper jämt begagnat. Ibland går det att hitta fräscha begagnade hos däckhandlare då de bytt däck på tjänstebilar osv.

huh?
10 427 Inlägg
12 februari 2011
Vad menas med halvslitet? 3-4-5mm mönsterdjup? Det är ju då däck börjar bli dåliga när det gäller tex vattenplaning och får en högre ljudnivå.

Finns Nokian Z G2 på http://www.dackonline.se/ i din dimension till ett pris av 1542kr/st.
Då har du lite att åka på i 2-3 säsonger eller hur länge de nu kan tänkas överleva wink

3 968 Inlägg
12 februari 2011
Helt onödigt att köpa begagnade hade jag aldrig gjort en för stor chansning, man kan ha stor otur. Spara hellre och köp på däckonline, har man dessutom så fin bil och fina fälgar är det onödigt att spara in på däck, jag har genom åren köpt däck fem sex gånger minst hos däckonline, alltid varit nöjd.

564 Inlägg
12 februari 2011
För min egen del tycker jag inte det är onödigt att köpa begagnat när jag ibland nöter ner nya däck på mindre än en säsong. Då köper jag hellre fräscha begagnade däck inkl snygga fälgar till samma pris som nya däck. Vilket ofta innebär att man i princip går +-0 på däckskontot, eftersom man kan sälja de fälgar man redan har. Pengarna som jag annars skulle lagt på nya däck lägger jag hellre på lite mer bankörning.

Men det är ju såklart tur att det finns folk som köper nytt, annars skulle jag inte kunna köpa begagnat! tongue

3 968 Inlägg
12 februari 2011
Jag köper hellre nytt som varar flera säsonger än
begagnade som kanske varar en säsong, och behöva
kränga av och kränga på däcken oftare, har man otur
med begagnade kan de ha legat i en del år utan att man
tänker på det som köpare av begagnade däck, jag vill
iallafall ha nya fräscha som inte är tillverkade för ett antal
år sedan.

Som sagt en smaksak, men i detta fallet skulle jag rekomendera
honom att köpa nya däck till en så fräsch bil och fina fälgar som
han tänker köpa.

KHRacing
12 februari 2011
MantaRobin skrev:

Robin: Däckonline har alla sorters prisklasser på däck.

ÄVEN  R-däck vid förfrågan

så att kalla dem för... att de duger bra.. är lite fel smile

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
12 februari 2011
KHRacing skrev:
MantaRobin skrev:

Robin: Däckonline har alla sorters prisklasser på däck.

ÄVEN  R-däck vid förfrågan

så att kalla dem för... att de duger bra.. är lite fel smile

tror han syftar på de där sunny däcken...

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

KHRacing
12 februari 2011
ToTTeN skrev:
tror han syftar på de där sunny däcken...

:-)

Sök