3197
Sök

Volvo 745 Larmproblem!

10 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Halloj!

Jag har problem med att mitt batteri i min Volvo 745a laddas ur när den står parkerad och jag misstänker att det är larmet som är boven. Hur blir jag av med larmet? Eller någon som misstänker en annan orsak?

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
13 februari 2011
Larm dosan sitter ju ovanför pedalerna har nog en ON/OFF knapp

...........Team T-Röd Racing.............

* Voff voff *
10 589 Inlägg
13 februari 2011
Hade ett liknande fel på en 240 jag hade förut... Där hade c-låsmotorn i höger bakdörr fått spader och slutade aldrig dra vid låsning så efter ett tag var alltid batteriet tomt! Tog ett bra tag innan vi hittade det felet eftersom vi mätte med upplåst bil och då var c-låsmotorn "lugn"...

Bara som ett tips kan det nog förresten vara vettigt att skriva vad det är för larm du har i bilen...! wink

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (13 februari 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

10 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Har letat igenom hela bilen känns det som men inte hittat larmdosan, men det är väl meningen antar jag... Men jag har varken c-lås eller andra "lyxiga" el prylar i, och igår kväll så satte jag dit en ampere meter och började rycka säkringar men ingenting hände.. Det drog stadigt ett par miliampere så jag antar att larmet har en egen säkring?

Det är ett orginal Volvo Guard alarm 2 från 1988

1 008 Inlägg
13 februari 2011
Hur många miliampere snackare vi om?
Man ska ju tänka på att klocka, stereo och lite andra prylar i bilen också drar lite ström.
Just vga-larmet borde inte dra mer än 4-8mA i viloläge.

Du borde ha ett äldre vga i 745:an,  vga II kom ju först runt 1992.

Lamret har tre egna säkringar på dess kablage nära lamrcentralen , placering är under brädan på vänstersidan, kan ligga inbokat mot A-stolpen intill de stora kontaktstyckena.

10 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Har ingen stereo och det ligger runt 8 mA, Tack för tippset! ska leta vidare. Men aktiveras inte startspärren om man rycker säkringarna?

1 008 Inlägg
13 februari 2011
8mA är absolut inget att bråka om, det är helt normalt, ja startspärren slår nog till om man plockar dessa.

1 160 Inlägg
13 februari 2011
hur länge står bilen vecka månad

13 Inlägg
13 februari 2011
Om den drar så mkt som du säger så är det 19,2 A på 100 dagar.
Med fulladdat batteri borde du kunna stå i alla fall 200 dagar, beroende på vad du har för batteri.
Man kan misstänka att det är batteriet som är dåligt istället, eller kanske laddningen.

10 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Har ett helt nytt batteri och den står kanske en 5-6 dagar och sen är batteriet tomt, men tror jag har hittat larmboxen nu, så får vi se om den startar när jag ska till jobbet imorgon.

Sök